Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Książki

Obniżka cen! Przedszkolak w świecie liter. Czytanie wrażeniowe PRZEDSPRZEDAŻ Powiększ

Przedszkolak w świecie liter. Czytanie wrażeniowe

49,00 zł z VAT

-20,00 zł

69,00 zł z VAT

Nowy

„Przedszkolak w świecie liter. Czytanie wrażeniowe", to książka, która prowadzi nauczycieli przedszkoli przez wszystkie zasady czytania wrażeniowego, a także wskazuje na ciekawe zabawy i podaje gotowe scenariusze.

W pakiecie taniej

-25% na drugą książkę 

More details

Czytanie wrażeniowe – innowacyjna metoda zapoznania dzieci z tekstem literackim

 

To wyjątkowa publikacja, która w sposób zrozumiały i przystępny wprowadza nauczycieli w zasady czytania wrażeniowego – jednego ze sposobów atrakcyjnego zapoznania dzieci z tekstami literackimi.

 

Na czym polega czytanie wrażeniowe? To zbudowanie takiego klimatu literackiego, by słowo drukowane przeplatało się z zabawą, ruchem i niespodziankami poznawczymi. Dzieci słuchają wiersza lub opowiadania i są aktywnymi współtwórcami wypowiadanych przez nauczyciela zdań historii. Dopowiadają słowa, wykonują określone gesty, wyrażają emocje swoją mimiką.

 

Dowiesz się jak sprawić, aby czytanie i słuchanie było dla dzieci prawdziwym przeżyciem, zabawą i refleksją.

 

Korzystaj ze szczegółowych wskazówek zawartych w książce, jak przygotować sesję grupowego czytania w taki sposób, by każde dziecko z osobna potrafiło odpowiednio długo skoncentrować się na danym tekście literackim, a po jego wysłuchaniu umiało opowiedzieć o swoich wrażeniach i o przedstawionych w tekście zagadnieniach, przesłaniach czy nawet metaforach.

 

Książka podzielona jest na 5 rozdziałów

  •          Wybór książki do grupowego czytania
  •          Nawiązanie bliskich relacji z dziećmi
  •          Przemyślany wystrój sali
  •          Nauczyciel w akcji
  •          Czytanie wrażeniowe

 

Inspiruj dzieci do pracy dzięki gotowym scenariuszom zajęć wykorzystujących zasady czytania wrażeniowego. Scenariusze pogrupowane są wiekowo:

  •          Scenariusze dla 3-latków
  •          Scenariusze dla 4-latków
  •          Scenariusze dla 5-latków
  •          Scenariusze dla 6-latków

 

Patronat:

logo ideownia.jpg   czymzajacmalucha%20-%20logo.jpg  czasdzieci_logo_chmurka_nowe%20kopia.jpg  O%20j%C4%99zyku%20kopia.jpg

logo-Miasto-Dzieci_01.jpg  Maluszkowe%20Inspiracje%20kopia.jpg  przedszkola-edu.png

Szczegółowe informacje:

Autor:Małgorzata Swędrowska
Liczba stron:56
Liczba scenariuszy:14
Parametry techniczne:Format A4, oprawa miękka 
Rok wydania:sierpień 2018
ISBN:978-83-61123-21-7

* Wysyłka książek od 3 września.

Czytanie wrażeniowe jest innowacją, którą każdy nauczyciel i terapeuta powinien poznań. Dlaczego? Odpowiedź jest bardzo prosta: to model czytania dzieciom, który opiera się na ożywianiu tekstów literackich tak, aby dzieci z uwagą podążały za jego treścią. Dzięki niemu dzieci przeżywają tekst, doświadczają go, a przede wszystkim się nim bawią, co sprawia, że świat liter i książek staje się dla nich znacznie ciekawszy. W czasach, gdy dzieci chcą odbierać świat każdym ze swoich zmysłów przy jednoczesnej ciągłej potrzebie ruchu, ten model pracy będzie idealną, a także atrakcyjną propozycją, która w pełni pozwoli na polisensoryczne poznawanie świata. Książka ta daje nam podstawy do pracy czytaniem wrażeniowym oraz zawiera mnóstwo scenariuszy, a więc gotowych propozycji, które można wykorzystać na zajęciach, co wydaje się szczególnie cenne.

Kamila Wróblewska

Nauczyciel, oligofrenopedagog, terapeuta pedagogiczny, autorka bloga www.worekpelenpomyslow.blogspot.com

Metody nauczania dzieci czytania, które zostały opisane w książce, niezwykle trafnie wykorzystują zasoby twórczości każdego przedszkolaka i jego naturalną potrzebę zabawy. Nauczyciel stawiany jest w roli przewodnika, który prowadzi dzieci przez meandry fascynacji, ciekawości poznawczej i chęci odkrywania świata. Czytanie przez pryzmat zaciekawienia przynosi korzyści nie tylko dla umiejętności poznawczych dzieci, ale również dla rozwoju innych obszarów ich funkcjonowania – emocjonalnego, społecznego czy relacyjnego. Fascynacja zmienia się w konkretne umiejętności dziecka, a te kształtują w dalszej kolejności jego szkolną dojrzałość. Książka stanowi ciekawe i inspirujące źródło pomysłów na atrakcyjnie prowadzoną edukacyjnę przedszkolną.

Izabela Czaja-Antoszek

Psycholog dziecięcy, pedagog, arteterapeuta

Małgorzata Swędrowska

Czynny nauczyciel edukacji wczesnoszkolnej i wychowania przedszkolnego – 20 lat praktyki, wykładowca na UAM Poznań: przedmiot: Kształtowanie kompetencji językowych dziecka w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, trener PSPiA KLANZA – warsztaty dla nauczycieli, twórca koncepcji czytania wrażeniowego, czyli sposobu na inicjowanie spotkań czytelniczych w grupie przedszkolnej i wczesnoszkolnej, łączących przeżycie tekstu literackiego z ruchem, rytmem, rymem i emocjami, animator warsztatów literackich i spotkań z dziećmi w wieku wczesnoszkolnym i przedszkolnym, popularyzator literatury dziecięcej na licznych warsztatach dla dorosłych - nauczycieli, bibliotekarzy, rodziców (współpraca z ośrodkami doskonalenia nauczycieli w Polsce), w 2016 r. nominacja Polskiej Sekcji Ibby do nagrody za upowszechnianie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży, autor licznych artykułów w Bliżej przedszkola, Niezbędniku dyrektora przedszkola i żłobka, Moj@klanza, Uczyć lepiej, Inspiracje Nauczanki.

NEWSLETTER