W kwietniowych aktualizacjach „Niezbędnika Dyrektora Poradni Psychologiczno–Pedagogicznej” polecamy m.in.:
Polecane materiały:
Kwalifikacje pedagoga i psychologa
Jedna z ważniejszych kwestii dotyczących zatrudnienia profesjonalnej kadry dotyczy kwalifikacji, jakie powinni posiadać pracownicy. Zarządzający dbają zaś o to, aby wymagania wobec nich były zgodne z obowiązującymi przepisami prawa. Przypominamy zatem dla przykładu najważniejsze regulacje związane z kwalifikacjami do zajmowania stanowiska psychologa i pedagoga w poradni psychologiczno-pedagogicznej.
Arkusz organizacji pracy poradni
Szczegółową organizację działania poradni w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji, opracowany przez dyrektora poradni, z uwzględnieniem rocznego planu pracy oraz planu finansowego poradni – w terminie do 30 kwietnia danego roku. Arkusz organizacji poradni zatwierdza zaś organ ją prowadzący w terminie do 25 maja danego roku. Przedstawiamy najważniejsze informacje w sprawie tworzenia takiego arkusza.
Dodatkowo:
- wzory kilku przykładowych arkuszy organizacji pracy poradni,
- wzór uchwały rady pedagogicznej w sprawie wyrażenia opinii dotyczącej projektu arkusza organizacji pracy poradni na nowy rok szkolny
„Gotowość przedszkolna”. Kiedy dziecko jest gotowe na pójście do przedszkola?
Kiedy dziecko jest gotowe na rozpoczęcie swojej edukacyjnej ścieżki w przedszkolu? Jak zwykle w pedagogice, nie ma tu jednoznacznych odpowiedzi, a kluczową rolę odgrywa indywidualna gotowość przyszłego przedszkolaka. Warto jednak spojrzeć na to zagadnienie nieco szerzej i zastanowić się, jakie cechy powinno przejawiać dziecko, aby można było uznać, że jest gotowe do podjęcia nauki w przedszkolu.
Jak tworzy się osobowość dziecka?
Osobowość jest sposobem organizacji psychiki dziecka, to trzon, na którym zasadza się jego doświadczenie. Wokół niego integrowane są wpływy czynników psychologicznych, biologicznych i społecznych. Jest więc jak soczewka filtrująca otaczającą rzeczywistość, sterująca procesami radzenia sobie w świecie i decydująca o możliwościach psychospołecznego przystosowania się do środowiska lub ich braku. Wiedza o tym, jak kształtuje się osobowość dziecka i co ma na nią wpływ, jest pomocna nie tylko dla nauczycieli, wychowawców czy specjalistów, ale też rodziców.
Ponadto m.in.:
- Formularz wstępnej oceny rozwoju oraz bieżących wyzwań dla dzieci w wieku od 0 do 7 lat
- Kontrola obowiązku wprowadzenia standardów ochrony małoletnich i badania pracowników w rejestrze przestępców seksualnych
- Promowanie zdrowia psychicznego (kompetencje psychiczne)
- Nowe emerytury nauczycielskie bez względu na wiek
- Jak wspierać rodziców dzieci chorujących?
- Wprowadzanie zmian do arkusza organizacji pracy poradni
- Aneks arkusza organizacji pracy
- Zaburzenia percepcji słuchowej u dziecka
- Scenariusz zajęć sensorycznych dla uczniów klas I–III „Deszczowe dźwięki”
- Terapia odwrażliwiania jako wsparcie w przypadku traumy
- Trudny początek wiosny – czym jest przesilenie wiosenne?
- Wypadki przy pracy
- Dokumentacja powypadkowa
- Eksperyment pedagogiczny
- Metoda Self-Reg w praktyce
- Regulamin kontroli zarządczej
- Psychozabawa dla pracowników (Jak dbamy o jakość relacji w pracy?)
- Pytania do prawnika, aktualności prawne i terminarz zadań dyrektora
W kolejnych aktualizacjach m.in.:
- Porozmawiajmy o standardach ochrony małoletnich. Wskazówki dla małych i dużych
- Aleksytymia (tzw. analfabetyzm emocjonalny) – co to takiego?
- Telefoniczna linia wsparcia w ofercie poradni
- Współpraca poradni z policją
- Przepisy stosowane do wydawania opinii przez niepubliczne poradnie
- Świadkowie przemocy – czyli jak zapobiegać podżeganiu do przemocy i uwrażliwiać młodzież, by odpowiednio reagowała na przemoc rówieśniczą
- Z warsztatu terapeuty ręki. Ćwiczenia motoryki małej oraz ćwiczenia oddechowe
- Wielopłaszczyznowe wspomaganie rozwoju dzieci z niepełnosprawnościami
- Froeblowskie inspiracje dla nauczycieli wychowania przedszkolnego
- Projekt: „Przygotowanie kompleksowego wsparcia poradni psychologiczno-pedagogicznych”. Założenia i refleksje
- Dialog motywujący jako narzędzie pracy pracownika poradni
- Rozwój motoryki małej a wsparcie stabilizacji emocji (dodatkowo: ćwiczenia usprawniające motorykę małą)
- Jakie działania włączające uczniów z niepełnosprawnościami może zaproponować poradnia we współpracy ze szkołami?
- Gdy dziecko nie radzi sobie z normami społecznymi. Trening Umiejętności Społecznych oraz propozycje wsparcia ze strony poradni
- Zaburzenia integracji sensorycznej
- Jak reagować na autoagresję u dzieci i młodzieży?
Przeczytaj bezpłatny artykuł:
Promowanie zdrowia psychicznego
Sprawdź również Niezbędnik Dyrektora Szkoły
Skorzystaj z aktualizowanych na bieżąco webinarów w HARMONOGRAM SZKOLEŃ ONLINE
Szczegółowe informacje:
Zawartość: |
|
---|---|
Częstotliwość aktualizacji: | codziennie |
Typ produktu: | Serwis online |
Informacje dodatkowe: | Produkt abonamentowy |
Kontakt telefoniczny:
pod numerem: 798 300 319 lub 61 653 64 30
lub e-mailowy: bok@oficynamm.pl