Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Czasopisma

Sygnał. Magazyn Wychowawcy Powiększ

Sygnał. Magazyn Wychowawcy

19,90 zł z VAT

Nowy

Poruszamy zagadnienia związane z każdym aspektem pracy nauczyciela – od aktualności prawnooświatowych, przez rozwój zawodowy, po kwestie związane z przygotowywaniem lekcji oraz komunikacją z uczniami i ich rodzicami. „Sygnał” to kompendium wiedzy, doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań.

More details

Koszt dostawy: 7,38 zł z VAT

04_cover-photo_2017.jpg

Świętuj z nami Dzień Edukacji Narodowej!

Złóż zamówienie na roczną prenumeratę Sygnału. Magazynu Wychowawcy w dniach 9-13 października i otrzymaj PAKIET PREZENTÓW:

  • CD Hejting, stalking
  • CD Edukacja filmowa w szkole
  • CD Przemówienia okolicznościowe dyrektora szkoły
  • E-book Uczeń ofiarą przemocy domowej
  • E-book Integracja w szkole jak stworzyć drużynę marzeń
  • E-book Asertywność, opanowanie, autorytet. Przepis na dobrego nauczyciela

*Promocja ważna do wyczerpania zapasów.

Szukasz wartościowych publikacji dla nauczycieli?

Potrzebujesz materiałów do przeprowadzenia nieszablonowych lekcji? Dobrze trafiłeś!

W „Sygnale" znajdą Państwo:

  • praktyczne materiały dla każdego nauczyciela – gotowe scenariusze nieszablonowych zajęć, lekcji wychowawczych, karty pracy, wzory dokumentów – można je edytować, drukować, kserować,
  • bieżące omówienie zmian w prawie, które przekładają się na zadania i obowiązki nauczycieli,
  • informacje o ciekawych inicjatywach prowadzonych z powodzeniem w innych placówkach,
  • omówienie nowatorskich rozwiązań, najnowszych technologii i innowacyjnych metod nauczania,
  • wywiady z cenionymi naukowcami, ekspertami i edukatorami,
  • informacje o ciekawych wydarzeniach, nowościach wydawniczych, premierach filmowych,
  • cenne wskazówki praktyków – doświadczonych nauczycieli, pedagogów, psychologów, prawników i ekspertów oświatowych,
  • porady prawnika dotyczące m.in. wynagrodzenia, awansu zawodowego, doskonalenia zawodowego czy urlopów.

Gotowe materiały dla nauczycieli, niezbędne w ich codziennej pracy

„Sygnał. Magazyn Wychowawcy” zawiera praktyczne porady, cenne opinie ekspertów oraz materiały dla nauczycieli potrzebne do prowadzenia ciekawych lekcji: scenariusze lekcji, karty pracy, propozycje zajęć do nauki poprzez zabawę, pomoce dydaktyczne dla różnych etapów edukacji. Dodatkowo dostarcza informacji o innowacjach edukacyjnych i ciekawych inicjatywach prowadzonych z sukcesem w innych placówkach. Jeśli przeglądasz publikacje dla nauczycieli i zastanawiasz się, które czasopismo wybrać, zaufaj miesięcznikowi, który w pełni odpowiada na potrzeby współczesnych nauczycieli.

  • Temat wydania – eksperci i praktycy o aktualnych problemach nie tylko wychowawczych
  • Z każdej strony – wielopłaszczyznowe podejście do tematu ważnego edukacyjnie i społecznie
  • Teczka nauczyciela – materiały dla nauczycieli pomocne w prowadzeniu zajęć i lekcji wychowawczych oraz przydatne w rozwoju zawodowym
  • Szkoła jutra – innowacyjne nauczanie krok po kroku
  • Lekcje dobrego mówienia – praktyczne wskazówki dla nauczycieli, jak dbać o głos, jak przemawiać
  • Szkoła neuronów – odkrycia neuronauk a wspieranie uczniów w rozwijaniu pasji i zainteresowań
  • Doskonalenie i rozwój – coaching i mentoring a praca nauczyciela
  • Klasa w kinie – omówienie wartościowych premier filmowych, na które warto wybrać się z klasą
  • Prawa belfra – doświadczony prawnik radzi nauczycielom
  • Mała szkoła – wychowywanie i nauczanie w klasach I–III szkoły podstawowej
  • Recenzje – najciekawsze książkowe publikacje dla nauczycieli przydatne w pracy
  • Felieton – bieżące tematy w lekkiej formie

Facebook Sygnał. Magazyn Wychowawcy

Szczegółowe informacje:

ISSN:2299-7199
Liczba stron:60
Numer:              09 (55) październik 2017                                                 
Parametry techniczne:  Czasopismo, 205 x 275 mm

Edyta Detz

Edyta Detz

Redaktor prowadząca                 

tel. 728 313 293

e-mail: edetz@oficynamm.pl

Małgorzata Celuch

Małgorzata Celuch

Wicedyrektorka w zespole szkół, nauczycielka matematyki i informatyki z wieloletnim stażem pracy, egzaminatorka, współorganizatorka międzyszkolnych zawodów matematycznych.

Magdalena Goetz

Magdalena Goetz

Psycholożka i psychoterapeutka zajmująca się terapią młodzieży i dorosłych. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne oraz szkolenia dla rad pedagogicznych. Angażuje się w projekty związane z promowaniem równości w edukacji i troską o psychiczny dobrostan osób pracujących w zawodach usług społecznych.
dr Iwona Grodź 

dr Iwona Grodź

Literaturoznawca, filmoznawca, historyk sztuki, muzykolog. Autorka książek: Synergia sztuki i nauki w twórczości Zbigniewa Rybczyńskiego, Zaszyfrowane w obrazie. O filmach Wojciecha Jerzego Hasa, Jerzy Skolimowski, Rękopis znaleziony w Saragossie Wojciecha Jerzego Hasa. Interesuje się kulturoznawstwem, filozofią i psychologią, a także ideą „korespondencji” sztuk.
dr Marek Kaczmarzyk

dr Marek Kaczmarek

Wykładowca, biolog, neurodydaktyk i memetyk. Popularyzator nauki, autor podręczników, programów szkolnych i publikacji z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Proponuje spojrzenie na edukację przez pryzmat znaczenia podłoża biologicznego. Kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii (WBiOŚ, UŚ).
dr Ewa Kaptur

dr Ewa Kaptur

Adiunkt na WFPiK na UAM w Poznaniu, językoznawca, dyplomowany nauczyciel emisji głosu, logopeda, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zajmuje się emisją głosu, wczesną interwencją logopedyczną oraz diagnozą i terapią logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Małgorzata Kowalska

Małgorzata Kowalska

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autorka tekstów poświęconych edukacji i wychowaniu, redaktorka specjalizująca się m.in. w publikacjach o tematyce oświatowej.
Joanna Krzemińska

Joanna Krzemińska

Nauczycielka języka polskiego i terapeutka z zakresu terapii pedagogicznej w Szkołach MIKRON w Łodzi. Pomysłodawczyni i koordynatorka konkursów „Lektury w kadrze” oraz „Baśnie, naturalnie!” Inicjatorka projektu „Stworzeni z wyobraźni”. Członkini grupy „Superbelfrzy”. Autorka bloga „Zakręcony belfer wyznająca zasadę: dzień bez szalonego pomysłu, dniem straconym.

Joanna Łukowicz-Loska

Joanna Łukowicz-Loska

Autorka indywidualnych metod pracy z uczniami wybitnie zdolnymi i dysfunkcyjnymi, nauczycielka, autorka badań i analiz dotyczących zagadnień filologicznych, pedagogicznych i społecznych, recenzentka, krytyk, powieściopisarka.

Marcin Majchrzak

Marcin Majchrzak

Radca prawny oraz członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Świadczy pomoc prawną w ramach własnej kancelarii doradztwa prawnego. Jest autorem licznych opracowań i artykułów z zakresu tematyki kadrowo-płacowej, prawa związkowego oraz prawa oświatowego.

dr Marta Majorczyk

dr Marta Majorczyk

Pedagog, doradca rodzinny, trener, wykładowca akademicki, adiunkt w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów w Collegium Da Vinci w Poznaniu, współautorka innowacyjnego kierunku Edukacja Prorozwojowa, kierownik studiów podyplomowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz terapii pedagogicznej w CDV, pracownik niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej w Poznaniu.

Joanna Marglarczyk

Joanna Marglarczyk

Absolwentka Liceum Plastycznego i Akademii Sztuk Pięknych. Ukończyła studia podyplomowe z Przygotowania Pedagogicznego. Brała udział w wystawach zbiorowych oraz indywidualnych. Jest art directorem w jednej z poznańskich agencji reklamowych. Prowadzi bloga ilustracyjnego kreskaasi.blogspot.com.

Katarzyna Skolimowska

Katarzyna Skolimowska

Nauczycielka języka polskiego, opiekunka szkolnych klubów wolontariusza, instruktorka szkolnych zajęć teatralnych, autorka bloga inspiracjedlaszkoly.pl, współautorka książki Wychowanie do Osobistego Rozwoju. Scenariusze zajęć rozwijających kompetencje miękkie i umiejętności osobiste wśród dzieci i młodzieży, inicjatorka i autorka projektu FitEdukacja.
dr Marta Szczygieł

dr Marta Szczygieł

Socjolożka wykształcona w Japonii, skąd wciąż czerpie inspiracje do badań. Specjalizuje się w socjologii kultury, zwłaszcza w analizie porównawczej i odkrywaniu „kulturowego zaprogramowania” człowieka.
dr Tomasz Tokarz

dr Tomasz Tokarz

Doktor nauk humanistycznych, wykładowca akademicki, mediator, trener kompetencji społecznych. Badacz i działacz edukacyjny. Koordynator merytoryczny w NAVIGO – Centrum Innowacyjnej Edukacji. Nauczyciel w alternatywnych szkołach. Jego pasją jest pisanie o nowoczesnym obliczu edukacji i rozwoju osobistym.

Jesteś dyrektorem placówki oświatowej? Chcesz, by Twoja kadra była zmotywowana i zaradna?

Skorzystaj ze specjalnej oferty! W ramach 12-miesięcznej prenumeraty otrzymasz:

  • 11 wydań, w tym jedno powiększone, miesięcznika „Sygnał” w wersji elektronicznej dla wszystkich nauczycieli w swojej placówce
  • CD „Wielka 30. Najlepsze artykuły opublikowane w Sygnale?”
  • książkę „Uczyć (się) z pasją”
  • Nieograniczony dostęp online do zawartości działu Teczka nauczyciela (scenariuszy lekcji, wzorów dokumentów, ankiet, kart pracy) – Ty i Twoi nauczyciele będziecie mogli je bezpłatnie pobierać, edytować i drukować
  • Mailowe porady prawnika, psychologa i pedagoga oraz możliwość telefonicznych konsultacji z prawnikiem

 

Jesteś nauczycielem, wychowawcą, pedagogiem?

W ramach 12-miesięcznej prenumeraty papierowej otrzymasz:

  • książkę „Uczyć (się) z pasją"
  • Nieograniczony dostęp online do zawartości działu Teczka nauczyciela (scenariuszy lekcji, wzorów dokumentów, ankiet, kart pracy) – możesz je bezpłatnie pobierać, edytować i drukować

Sygnał. Magazyn Wychowawcy

W październiku w „Sygnale. Magazynie Wychowawcy"

dr Faustyna Mounis, Dwujęzyczność. Atut czy przeszkoda?

Dzieci dwujęzyczne coraz częściej goszczą w polskich szkołach. Czy funkcjonują tak samo jak ich rówieśnicy? Czy dwujęzyczność i dwukulturowość jest w życiu ucznia atutem czy może przeszkodą? Jak pracować z dziećmi dwujęzycznymi? Jak je zrozumieć? Jak towarzyszyć ich rodzinom? Gdzie nauczyciel może szukać wsparcia? Odpowiedzi na te pytania znajdą Państwo w Temacie wydania.

Wywiad z prof. Michaelem Schulte-Markwortem

O wypaleniu dzieci i o szkole przyszłości Agnieszka Korcz rozmawia z prof. Michaelem Schulte-Markwortem – autorem książki Wypalone dzieci. O presji osiągnięć i pogoni za sukcesem.

dr Marek Kaczmarzyk, Alicja po właściwej stronie lustra

Dlaczego uśmiechamy się, widząc śmiejących się ludzi? Dlaczego znudzenie i obojętność innych sprawia, że sami tracimy zainteresowanie? Dlaczego na widok płaczącego dziecka do naszych oczu napływają łzy? W takich sytuacjach uaktywniają się neurony lustrzane, które są odpowiedzialne za odczuwanie empatii. Jak odkrycia neuronauk przekładają się na szkolną rzeczywistość? Odpowiedź w artykule.

dr Marta Szczygieł, W pogoni za modą

Kult piękna nie jest niczym nowym. Zewsząd jesteśmy bombardowani informacjami, jak wyglądać młodziej, bardziej trendy. I chociaż większość z nas ulega tej presji w myśl zasady „jak cię widzą, tak cię piszą”, to obsesja dotycząca wyglądu wśród nastolatków budzi niepokój. W tym numerze autorka omawia subkultury beauty, które charakteryzuje owa pogoń za pięknem.

dr Ewa Kaptur, Czas na oddech

Niezbędne do życia oddychanie jest czynnością odruchową, niezależną od woli człowieka. Jesteśmy jednak w stanie na ten proces wpływać świadomie, za pośrednictwem kory mózgowej. Możemy wstrzymywać oddech, wydłużać go, spowalniać fazę wydechową, modyfikować tor oddechowy podczas mówienia, recytacji czy śpiewu. W drugiej części cyklu zachęcamy Państwa do ćwiczeń oddechowych.

dr Iwona Grodź, W obronie wrażliwości

Specjalnie dla Państwa dr Iwona Grodź wyszukuje i omawia wartościowe premiery filmowe, na które warto wybrać się ze swoją klasą. Działania edukacyjne związane z filmem, odnoszące się do niego pytania i komentarz autorki z pewnością ułatwią przeprowadzenie ciekawej lekcji wychowawczej, dzięki czemu film i jego przesłanie na długo pozostaną w pamięci uczniów. W październikowym numerze Ptaki śpiewają w Kigali.

Zofia Grudzińska, Czego będziemy uczyć? Część IV

Nauczyciel w swojej codziennej pracy jest zobowiązany realizować program nauczania w zgodzie z podstawą programową i dostosowywać go do indywidualnych potrzeb i możliwości swoich uczniów. W czwartej, ostatniej, części cyklu bierzemy pod lupę kolejne przedmioty i prezentujemy opinie ekspertów. Dodatkiem do artykułu jest sonda, w której pytamy nauczycieli i dyrektorów, jak odnajdują się w zreformowanej szkole.

Magdalena Goetz, Niekonwencjonalne zadania domowe

Początek roku szkolnego to dobry moment, by zastanowić się nad sensownością prac domowych, które zadaje się tylko po to, żeby coś zadać. Takie zadania nikomu nie przynoszą pożytku. Co zrobić, by uczniowie odrabiali je z przyjemnością i czerpali radość z tworzenia czegoś wyjątkowego? Rozwiązaniem jest odejście od sztampowych zadań na rzecz kreatywnych projektów. Inspirujące pomysły znajdą Państwo w artykule.

dr Izabela Fornalik, O potrzebie skutecznej profilaktyki

Osoby z niepełnosprawnością intelektualną oraz osoby ze spektrum autyzmu są grupą w największym stopniu narażoną na akty przemocy seksualnej. Doświadczają jej 4,6 razy częściej niż ich pełnosprawni rówieśnicy, bo nie potrafią zachować się asertywnie w sytuacjach im zagrażających. W artykule prezentujemy schemat zachowania w takiej sytuacji, który można przećwiczyć z uczniem. Zapraszamy do drugiej części cyklu z ekspertem PWN.

Marcin Majchrzak, Przywileje związane z macierzyństwem

Jakie uprawnienia przysługują kobietom w ciąży? Co z pracą w godzinach nadliczbowych i w porze nocnej? Czy pracodawca może delegować pracownicę w ciąży poza stałe miejsce pracy? Ile urlopu przysługuje rodzicom w związku z opieką nad dzieckiem? Na te i inne pytania odpowiadamy w październikowym „Sygnale”.

Joanna Łukowicz-Loska, Świetnie, że w świetlicy

Na pytanie: „Co dziecko robi po szkole?” zabiegani, zapracowani rodzice z zażenowaniem odpowiadają: „Jest w świetlicy”. I dodają: „Nie mamy wyjścia, ale staramy się, żeby było tam możliwie krótko”. Szanowni Państwo, najwyższa pora zmienić negatywne nastawienie do tego miejsca. Autorka podpowiada, jak uatrakcyjnić ofertę zajęć w świetlicy i odmienić stereotypowy wizerunek pani świetliczanki.

Ewa Wojciechowska, Zakodowani na przyrodę

Nauka kodowania w nowej podstawie programowej od najmłodszych lat – to już stało się faktem. Wszystkich jednak nurtuje pytanie, jak ma to wyglądać w praktyce. Rozwiązań metodycznych jest bardzo wiele. Zadaniem nauczyciela jest wybranie takich, które będą atrakcyjne dla jego uczniów. W artykule znajdą Państwo wypróbowane i wartościowe dla uczniów rozwiązania.

Dorota Bury, Aktywuj swój potencjał

W dzisiejszych czasach ogromną popularnością cieszy się filozofia osiągania sukcesów. Wiele osób, często na przekór sobie, zaczęło poszukiwania swojej drogi do szczęścia. Współczesne badania jasno pokazują jednak, że myślenie typu „każdy może wszystko” może prowadzić do frustracji i poważnych chorób. Jesteśmy różni i dzięki temu nasz świat jest różnorodny.

W Teczce nauczyciela znajdą Państwo trzy scenariusze, które posłużą do przeprowadzenia interesujących lekcji wychowawczych i lepszego poznania uczniów.

Poza tym w „Sygnale” kalendarium, aktualności, recenzje ciekawych książek, rysunek Joanny Marglarczyk oraz felietony dr. Tomasza Tokarza i Joanny Krzemińskiej.

Nie jesteś naszym czytelnikiem? Czas to zmienić!

Zamów prenumeratę (infolinia 800 702 902, tel. 61 653 64 30 wew. 26, e-mail zamówienia@oficynamm.pl) i zapytaj o pakiet powitalny.

Zachęcamy do bezpłatnego pobrania przykładowych artykułów, które pochodzą z  miesięcznika „Sygnał. Magazyn Wychowawcy".

 Artykuł – Alicja po właściwej stronie lustra

 Artykuł – Świetnie, że w świetlicy

 Artykuł – Dwujęzyczność. Atut czy przeszkoda

 Artykuł –W pogoni za modą

NEWSLETTER