Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Czasopisma

Sygnał. Magazyn Wychowawcy Powiększ

Sygnał. Magazyn Wychowawcy

19,90 zł z VAT

Nowy

Poruszamy zagadnienia związane z każdym aspektem pracy nauczyciela – od aktualności prawnooświatowych, przez rozwój zawodowy, po kwestie związane z przygotowywaniem lekcji oraz komunikacją z uczniami i ich rodzicami. „Sygnał” to kompendium wiedzy, doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań.

More details

Koszt dostawy: 7,38 zł z VAT

04_cover-photo_2017.jpg

Wartościowe publikacje dla nauczycieli zebrane w jednym miejscu

W „Sygnale" znajdą Państwo:

  • praktyczne materiały dla każdego nauczyciela – gotowe scenariusze nieszablonowych zajęć, lekcji wychowawczych, karty pracy, wzory dokumentów – można je edytować, drukować, kserować,
  • bieżące omówienie zmian w prawie, które przekładają się na zadania i obowiązki nauczycieli,
  • informacje o ciekawych inicjatywach prowadzonych z powodzeniem w innych placówkach,
  • omówienie nowatorskich rozwiązań, najnowszych technologii i innowacyjnych metod nauczania,
  • wywiady z cenionymi naukowcami, ekspertami i edukatorami,
  • informacje o ciekawych wydarzeniach, nowościach wydawniczych, premierach filmowych,
  • cenne wskazówki praktyków – doświadczonych nauczycieli, pedagogów, psychologów, prawników i ekspertów oświatowych,
  • porady prawnika dotyczące m.in. wynagrodzenia, awansu zawodowego, doskonalenia zawodowego czy urlopów.

Inspirujące materiały dla nauczycieli – wsparcie w codziennej pracy

„Sygnał. Magazyn Wychowawcy” zawiera praktyczne porady, cenne opinie ekspertów oraz materiały dla nauczycieli potrzebne do prowadzenia ciekawych lekcji: scenariusze lekcji, karty pracy, propozycje zajęć do nauki poprzez zabawę, pomoce dydaktyczne dla różnych etapów edukacji. Dodatkowo dostarcza informacji o innowacjach edukacyjnych i ciekawych inicjatywach prowadzonych z sukcesem w innych placówkach. Jeśli przeglądasz publikacje dla nauczycieli i zastanawiasz się, które czasopismo wybrać, zaufaj miesięcznikowi, który w pełni odpowiada na potrzeby współczesnych nauczycieli.

  • Temat wydania – eksperci i praktycy o aktualnych problemach nie tylko wychowawczych
  • Z każdej strony – wielopłaszczyznowe podejście do tematu ważnego edukacyjnie i społecznie
  • Teczka nauczyciela – materiały dla nauczycieli pomocne w prowadzeniu zajęć i lekcji wychowawczych oraz przydatne w rozwoju zawodowym
  • Szkoła jutra – innowacyjne nauczanie krok po kroku
  • Lekcje dobrego mówienia – praktyczne wskazówki dla nauczycieli, jak dbać o głos, jak przemawiać
  • Szkoła neuronów – odkrycia neuronauk a wspieranie uczniów w rozwijaniu pasji i zainteresowań
  • Doskonalenie i rozwój – coaching i mentoring a praca nauczyciela
  • Klasa w kinie – omówienie wartościowych premier filmowych, na które warto wybrać się z klasą
  • Prawa belfra – doświadczony prawnik radzi nauczycielom
  • Mała szkoła – wychowywanie i nauczanie w klasach I–III szkoły podstawowej
  • Recenzje – najciekawsze książkowe publikacje dla nauczycieli przydatne w pracy
  • Felieton – bieżące tematy w lekkiej formie

Facebook Sygnał. Magazyn Wychowawcy

Szczegółowe informacje:

ISSN:2299-7199
Liczba stron:60
Numer:              1 (58) styczeń 2018                                               
Parametry techniczne:  Czasopismo, 205 x 275 mm

Edyta Detz

Edyta Detz

Redaktor prowadząca                 

tel. 728 313 293

e-mail: edetz@oficynamm.pl

Agnieszka Domagała

Redaktor prowadząca

tel. 728 313 281

e-mail: adomagala@oficynamm.pl

Małgorzata Celuch

Małgorzata Celuch

Wicedyrektorka w zespole szkół, nauczycielka matematyki i informatyki z wieloletnim stażem pracy, egzaminatorka, współorganizatorka międzyszkolnych zawodów matematycznych.

Magdalena Goetz

Magdalena Goetz

Psycholożka i psychoterapeutka zajmująca się terapią młodzieży i dorosłych. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne oraz szkolenia dla rad pedagogicznych. Angażuje się w projekty związane z promowaniem równości w edukacji i troską o psychiczny dobrostan osób pracujących w zawodach usług społecznych.
dr Iwona Grodź 

dr Iwona Grodź

Literaturoznawca, filmoznawca, historyk sztuki, muzykolog. Autorka książek: Synergia sztuki i nauki w twórczości Zbigniewa Rybczyńskiego, Zaszyfrowane w obrazie. O filmach Wojciecha Jerzego Hasa, Jerzy Skolimowski, Rękopis znaleziony w Saragossie Wojciecha Jerzego Hasa. Interesuje się kulturoznawstwem, filozofią i psychologią, a także ideą „korespondencji” sztuk.
dr Marek Kaczmarzyk

dr Marek Kaczmarzyk

Wykładowca, biolog, neurodydaktyk i memetyk. Popularyzator nauki, autor podręczników, programów szkolnych i publikacji z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Proponuje spojrzenie na edukację przez pryzmat znaczenia podłoża biologicznego. Kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii (WBiOŚ, UŚ).
dr Ewa Kaptur

dr Ewa Kaptur

Adiunkt na WFPiK na UAM w Poznaniu, językoznawca, dyplomowany nauczyciel emisji głosu, logopeda, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zajmuje się emisją głosu, wczesną interwencją logopedyczną oraz diagnozą i terapią logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Małgorzata Kowalska

Małgorzata Kowalska

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autorka tekstów poświęconych edukacji i wychowaniu, redaktorka specjalizująca się m.in. w publikacjach o tematyce oświatowej.
Joanna Krzemińska

Joanna Krzemińska

Nauczycielka języka polskiego i terapeutka z zakresu terapii pedagogicznej w Szkołach MIKRON w Łodzi. Pomysłodawczyni i koordynatorka konkursów „Lektury w kadrze” oraz „Baśnie, naturalnie!” Inicjatorka projektu „Stworzeni z wyobraźni”. Członkini grupy „Superbelfrzy”. Autorka bloga „Zakręcony belfer wyznająca zasadę: dzień bez szalonego pomysłu, dniem straconym.

Joanna Łukowicz-Loska

Joanna Łukowicz-Loska

Autorka indywidualnych metod pracy z uczniami wybitnie zdolnymi i dysfunkcyjnymi, nauczycielka, autorka badań i analiz dotyczących zagadnień filologicznych, pedagogicznych i społecznych, recenzentka, krytyk, powieściopisarka.

Marcin Majchrzak

Marcin Majchrzak

Radca prawny oraz członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Świadczy pomoc prawną w ramach własnej kancelarii doradztwa prawnego. Jest autorem licznych opracowań i artykułów z zakresu tematyki kadrowo-płacowej, prawa związkowego oraz prawa oświatowego.

dr Marta Majorczyk

dr Marta Majorczyk

Pedagog, doradca rodzinny, trener, wykładowca akademicki, adiunkt w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów w Collegium Da Vinci w Poznaniu, współautorka innowacyjnego kierunku Edukacja Prorozwojowa, kierownik studiów podyplomowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz terapii pedagogicznej w CDV, pracownik niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej w Poznaniu.

Joanna Marglarczyk

Joanna Marglarczyk

Absolwentka Liceum Plastycznego i Akademii Sztuk Pięknych. Ukończyła studia podyplomowe z Przygotowania Pedagogicznego. Brała udział w wystawach zbiorowych oraz indywidualnych. Jest art directorem w jednej z poznańskich agencji reklamowych. Prowadzi bloga ilustracyjnego kreskaasi.blogspot.com.

Katarzyna Skolimowska

Katarzyna Skolimowska

Nauczycielka języka polskiego, opiekunka szkolnych klubów wolontariusza, instruktorka szkolnych zajęć teatralnych, autorka bloga inspiracjedlaszkoly.pl, współautorka książki Wychowanie do Osobistego Rozwoju. Scenariusze zajęć rozwijających kompetencje miękkie i umiejętności osobiste wśród dzieci i młodzieży, inicjatorka i autorka projektu FitEdukacja.

Monika Sobkowiak

Nauczycielka wrocławskiego przedszkola, logopeda, nastawiona na ciągłe poszukiwanie kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i nie tylko, prowadząca bloga https://panimonia.pl inspirującego do innowacyjnego działania innych nauczycieli        

dr Marta Szczygieł

dr Marta Szczygieł

Socjolożka wykształcona w Japonii, skąd wciąż czerpie inspiracje do badań. Specjalizuje się w socjologii kultury, zwłaszcza w analizie porównawczej i odkrywaniu „kulturowego zaprogramowania” człowieka.
dr Tomasz Tokarz

dr Tomasz Tokarz

Doktor nauk humanistycznych, wykładowca akademicki, mediator, trener kompetencji społecznych. Badacz i działacz edukacyjny. Koordynator merytoryczny w NAVIGO – Centrum Innowacyjnej Edukacji. Nauczyciel w alternatywnych szkołach. Jego pasją jest pisanie o nowoczesnym obliczu edukacji i rozwoju osobistym.

Jesteś dyrektorem placówki oświatowej? Chcesz, by Twoja kadra była zmotywowana i zaradna?

Skorzystaj ze specjalnej oferty! W ramach 12-miesięcznej prenumeraty otrzymasz:

  • Pełne wydanie Sygnału w wersji elektronicznej - dostęp dla wszystkich nauczycieli na rok – dla wszystkich podanych adresów
    mailowych.
  • Elegancki kalendarz na biurko z wyrywanym kalendarium na rok 2018
  • Ebook „Inegracja w szkole. Jak stworzyć drużyny marzeń”
  • Ebook „Cyberprzemoc”

 

Jesteś nauczycielem, wychowawcą, pedagogiem?

W ramach 12-miesięcznej prenumeraty papierowej otrzymasz:

  • Nieograniczony dostęp online do zawartości działu Teczka nauczyciela (scenariuszy lekcji, wzorów dokumentów, ankiet, kart pracy) – możesz je bezpłatnie pobierać, edytować i drukować

Sygnał. Magazyn Wychowawcy

W lutowym „Sygnale. Magazynie Wychowawcy"

Teczka nauczyciela – 16 stron inspirujących materiałów!

  • Izabela Czaja-Antoszek, Trudny rodzic. Schemat rozmowy
  • Magdalena Goetz, Przełam rutynę. Scenariusz zebrania z rodzicami
  • Monika Sobkowiak, Serce w grupie. Scenariusz lekcji walentynkowej
  • Samanta Dryja-Zabielska, Kształtowanie postawy empatycznej. Scenariusz lekcji wychowawczej
  • dr Marta Majorczyk, Wartość odwagi. Scenariusz lekcji wychowawczej
  • Monika Sobkowiak, Czas na karnawał. Propozycje zabaw dla uczniów

Temat wydania: dr Marta Szczygieł, Nauczyciel kontra rodzice. Siła dialogu

Współcześni rodzice nie szanują nauczycieli, zarzucają im lenistwo, podważają autorytet i nie przyjmują do wiadomości, że ich dziecko może sprawiać problemy. Większość uważa, że ma prawo wymagać i oczekiwać efektów „tu i teraz”. Z kolei niektórzy nauczyciele uważają rodziców za roszczeniowych arogantów, którzy do szkoły przychodzą tylko po to, aby się awanturować. Nie słuchają więc ich sugestii, ponieważ uważają, że nikt nie będzie im mówił, jak mają wykonywać swoją pracę. Jak dojść do porozumienia? Ten ważny, aktualny temat podejmujemy w bieżącym numerze.

Wywiad z prof. dr hab. Haliną Zgółkową

O ekonomizacji wypowiedzi, języku szkolnej przerwy oraz poszukiwaniu płaszczyzny do porozumienia z uczniami Edyta Detz rozmawia z członkinią Zespołu Dydaktycznego działającego w ramach Rady Języka Polskiego – prof. dr hab. Haliną Zgółkową.

dr Ewa Kaptur, Prozodia

Głos w pracy nauczyciela ma ogromne znaczenie. Jeśli posługuje się nim właściwie, buduje swój autorytet u odbiorcy. W ostatniej części cyklu autorka omawia cechy prozodyczne języka polskiego: akcent, intonację i iloczas.

dr Łukasz Srokowski, dr Tomasz Tokarz, Cogito21

We współczesnym świecie uczniowie otoczeni są ogromną ilością informacji. Wiele z nich jest fałszywych, a część niebezpieczna. Dlatego tak ważne jest krytyczne podejście do treści dostępnych w internecie, w tym odpowiedzialne korzystanie z portali społecznościowych. Stąd pomysł na Kluby Cogito21.

Joanna Łukowicz-Loska, Lekcje na medal

Uczeń klas I–III to z reguły aktywny kilkulatek, entuzjastycznie podchodzący do wszelkich inicjatyw. Zajęcia wychowania fizycznego to dla niego nie tylko wysiłek i droga do dobrej formy, ale i zabawa. Lekcje muszą więc być dynamiczne, urozmaicone, ale przede wszystkim wspólne. Nauczyciel powinien spojrzeć na swoją klasę jak na drużynę, w której tkwi potencjał. Od jego osobistego zaangażowania i wsparcia zależy jej sukces!

Marcin Majchrzak, Uprawnienia socjalne

Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych znacznie ograniczyła nauczycielom możliwość korzystania z dodatków socjalnych. Autor szczegółowo omawia wprowadzone zmiany: prawo do lokalu mieszkalnego, dodatek mieszkaniowy, użytkowanie gruntu szkolnego, zajmowanie mieszkań w budynkach szkolnych, zasiłek na zagospodarowanie, dodatek wiejski, dodatek na zagospodarowanie oraz „nauczycielskie 500+”.

Magdalena Goetz, Szkoła empatii

Empatia to jedna z kluczowych umiejętności społecznych, pozwalająca wczuć się w położenie i emocje innych i lepiej ich zrozumieć. Jednym z zadań rodziców, wychowawców i nauczycieli jest rozwijanie jej u swoich podopiecznych. Warto jednak przyjrzeć się również sobie. Czy jesteśmy dostatecznie empatyczni wobec uczennic i uczniów? I czy robimy z naszej empatii właściwy użytek?

Małgorzata Taraszkiewicz, Depresja dzieci i młodzieży

Styl życia współczesnych dzieci, który od urodzenia serwują im rodzice, ale także szkoła, to niemal zestaw startowy do pojawienia się zespołu wypalenia i depresji. Dzieci zaczynają wykazywać: chroniczne zmęczenie, utratę apetytu, problemy ze snem lub bezsenność, różnorodne bóle bez wyraźnej przyczyny, także migrenowe bóle głowy, niecierpliwość, wybuchy irytacji, utratę zainteresowań, poczucie braku siły, obniżenie nastroju i stany depresyjne. Na kliniczną depresję cierpi około 1 proc. dzieci w wieku 2–3 lat, 2 proc. dzieci w wieku 6–12 lat i około 20 proc. nastolatków.

Joanna Krzemińska, Lekturowy zawrót głowy

Młodzi ludzie niechętnie sięgają po lektury „ogwiazdkowane”. Twierdzą, że są nudne i „za grube”. Jak ich przekonać, że nie taki diabeł straszny. Zamiast kartkówki ze znajomości lektury proponujemy nieszablonowe działania, które rozbudzą ciekawość uczniów i skłonią do refleksji. Specjalnie dla Państwa Zakręcony Belfer dzieli się sprawdzonymi pomysłami.

Agnieszka Straszewska, Oddajmy uczniom głos

Radiowęzeł w szkole zwykle jest wykorzystywany przed wyborami do samorządu uczniowskiego jako narzędzie do agitacji, a potem milknie. W niektórych szkołach pełni funkcję rozrywkową, w innych służy do przedstawiania ogłoszeń, zarządzeń. Pełną parą działa w znikomym odsetku szkół. A szkoda. Warto zapewnić mu drugie życie i założyć szkolną rozgłośnię radiową. Podpowiadamy, jak to zrobić!

dr Iwona Grodź, Między tworzeniem a zniszczeniem…

Specjalnie dla Państwa dr Iwona Grodź wyszukuje i omawia wartościowe premiery filmowe, na które warto wybrać się ze swoją klasą. Działania edukacyjne związane z filmem, odnoszące się do niego pytania i komentarz autorki z pewnością ułatwią przeprowadzenie ciekawej lekcji wychowawczej, dzięki czemu film i jego przesłanie na długo pozostaną w pamięci uczniów. W lutowym numerze numerze Serce miłości.

Poza tym w „Sygnale” kalendarium, aktualności, recenzje ciekawych książek, rysunek Joanny Marglarczyk, konkurs oraz felietony dr. Tomasza Tokarza i Joanny Krzemińskiej.

Nie jesteś naszym czytelnikiem? Czas to zmienić!

Zamów prenumeratę (infolinia 800 702 902, tel. 61 653 64 30, e-mail zamowienia@oficynamm.pl) i zapytaj o pakiet powitalny.

NEWSLETTER