Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Czasopisma

Sygnał. Magazyn Wychowawcy Powiększ

Sygnał. Magazyn Wychowawcy

19,90 zł z VAT

Nowy

Poruszamy zagadnienia związane z każdym aspektem pracy nauczyciela – od aktualności prawnooświatowych, przez rozwój zawodowy, po kwestie związane z przygotowywaniem lekcji oraz komunikacją z uczniami i ich rodzicami. „Sygnał” to kompendium wiedzy, doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań.

More details

Koszt dostawy: 7,38 zł z VAT

04_cover-photo_2017.jpg

Wartościowe publikacje dla nauczycieli zebrane w jednym miejscu

W „Sygnale" znajdą Państwo:

  • praktyczne materiały dla każdego nauczyciela – gotowe scenariusze nieszablonowych zajęć, lekcji wychowawczych, karty pracy, wzory dokumentów – można je edytować, drukować, kserować,
  • bieżące omówienie zmian w prawie, które przekładają się na zadania i obowiązki nauczycieli,
  • informacje o ciekawych inicjatywach prowadzonych z powodzeniem w innych placówkach,
  • omówienie nowatorskich rozwiązań, najnowszych technologii i innowacyjnych metod nauczania,
  • wywiady z cenionymi naukowcami, ekspertami i edukatorami,
  • informacje o ciekawych wydarzeniach, nowościach wydawniczych, premierach filmowych,
  • cenne wskazówki praktyków – doświadczonych nauczycieli, pedagogów, psychologów, prawników i ekspertów oświatowych,
  • porady prawnika dotyczące m.in. wynagrodzenia, awansu zawodowego, doskonalenia zawodowego czy urlopów.

Inspirujące materiały dla nauczycieli – wsparcie w codziennej pracy

„Sygnał. Magazyn Wychowawcy” zawiera praktyczne porady, cenne opinie ekspertów oraz materiały dla nauczycieli potrzebne do prowadzenia ciekawych lekcji: scenariusze lekcji, karty pracy, propozycje zajęć do nauki poprzez zabawę, pomoce dydaktyczne dla różnych etapów edukacji. Dodatkowo dostarcza informacji o innowacjach edukacyjnych i ciekawych inicjatywach prowadzonych z sukcesem w innych placówkach. Jeśli przeglądasz publikacje dla nauczycieli i zastanawiasz się, które czasopismo wybrać, zaufaj miesięcznikowi, który w pełni odpowiada na potrzeby współczesnych nauczycieli.

  • Temat wydania – eksperci i praktycy o aktualnych problemach nie tylko wychowawczych
  • Z każdej strony – wielopłaszczyznowe podejście do tematu ważnego edukacyjnie i społecznie
  • Teczka nauczyciela – materiały dla nauczycieli pomocne w prowadzeniu zajęć i lekcji wychowawczych oraz przydatne w rozwoju zawodowym
  • Szkoła jutra – innowacyjne nauczanie krok po kroku
  • Lekcje dobrego mówienia – praktyczne wskazówki dla nauczycieli, jak dbać o głos, jak przemawiać
  • Szkoła neuronów – odkrycia neuronauk a wspieranie uczniów w rozwijaniu pasji i zainteresowań
  • Doskonalenie i rozwój – coaching i mentoring a praca nauczyciela
  • Klasa w kinie – omówienie wartościowych premier filmowych, na które warto wybrać się z klasą
  • Prawa belfra – doświadczony prawnik radzi nauczycielom
  • Mała szkoła – wychowywanie i nauczanie w klasach I–III szkoły podstawowej
  • Recenzje – najciekawsze książkowe publikacje dla nauczycieli przydatne w pracy
  • Felieton – bieżące tematy w lekkiej formie

Facebook Sygnał. Magazyn Wychowawcy

Szczegółowe informacje:

ISSN:2299-7199
Liczba stron:60
Numer:              1 (58) styczeń 2018                                               
Parametry techniczne:  Czasopismo, 205 x 275 mm

Edyta Detz

Edyta Detz

Redaktor prowadząca                 

tel. 728 313 293

e-mail: edetz@oficynamm.pl

Małgorzata Celuch

Małgorzata Celuch

Wicedyrektorka w zespole szkół, nauczycielka matematyki i informatyki z wieloletnim stażem pracy, egzaminatorka, współorganizatorka międzyszkolnych zawodów matematycznych.

Magdalena Goetz

Magdalena Goetz

Psycholożka i psychoterapeutka zajmująca się terapią młodzieży i dorosłych. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne oraz szkolenia dla rad pedagogicznych. Angażuje się w projekty związane z promowaniem równości w edukacji i troską o psychiczny dobrostan osób pracujących w zawodach usług społecznych.
dr Iwona Grodź 

dr Iwona Grodź

Literaturoznawca, filmoznawca, historyk sztuki, muzykolog. Autorka książek: Synergia sztuki i nauki w twórczości Zbigniewa Rybczyńskiego, Zaszyfrowane w obrazie. O filmach Wojciecha Jerzego Hasa, Jerzy Skolimowski, Rękopis znaleziony w Saragossie Wojciecha Jerzego Hasa. Interesuje się kulturoznawstwem, filozofią i psychologią, a także ideą „korespondencji” sztuk.
dr Marek Kaczmarzyk

dr Marek Kaczmarek

Wykładowca, biolog, neurodydaktyk i memetyk. Popularyzator nauki, autor podręczników, programów szkolnych i publikacji z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Proponuje spojrzenie na edukację przez pryzmat znaczenia podłoża biologicznego. Kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii (WBiOŚ, UŚ).
dr Ewa Kaptur

dr Ewa Kaptur

Adiunkt na WFPiK na UAM w Poznaniu, językoznawca, dyplomowany nauczyciel emisji głosu, logopeda, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zajmuje się emisją głosu, wczesną interwencją logopedyczną oraz diagnozą i terapią logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Małgorzata Kowalska

Małgorzata Kowalska

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autorka tekstów poświęconych edukacji i wychowaniu, redaktorka specjalizująca się m.in. w publikacjach o tematyce oświatowej.
Joanna Krzemińska

Joanna Krzemińska

Nauczycielka języka polskiego i terapeutka z zakresu terapii pedagogicznej w Szkołach MIKRON w Łodzi. Pomysłodawczyni i koordynatorka konkursów „Lektury w kadrze” oraz „Baśnie, naturalnie!” Inicjatorka projektu „Stworzeni z wyobraźni”. Członkini grupy „Superbelfrzy”. Autorka bloga „Zakręcony belfer wyznająca zasadę: dzień bez szalonego pomysłu, dniem straconym.

Joanna Łukowicz-Loska

Joanna Łukowicz-Loska

Autorka indywidualnych metod pracy z uczniami wybitnie zdolnymi i dysfunkcyjnymi, nauczycielka, autorka badań i analiz dotyczących zagadnień filologicznych, pedagogicznych i społecznych, recenzentka, krytyk, powieściopisarka.

Marcin Majchrzak

Marcin Majchrzak

Radca prawny oraz członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Świadczy pomoc prawną w ramach własnej kancelarii doradztwa prawnego. Jest autorem licznych opracowań i artykułów z zakresu tematyki kadrowo-płacowej, prawa związkowego oraz prawa oświatowego.

dr Marta Majorczyk

dr Marta Majorczyk

Pedagog, doradca rodzinny, trener, wykładowca akademicki, adiunkt w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów w Collegium Da Vinci w Poznaniu, współautorka innowacyjnego kierunku Edukacja Prorozwojowa, kierownik studiów podyplomowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz terapii pedagogicznej w CDV, pracownik niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej w Poznaniu.

Joanna Marglarczyk

Joanna Marglarczyk

Absolwentka Liceum Plastycznego i Akademii Sztuk Pięknych. Ukończyła studia podyplomowe z Przygotowania Pedagogicznego. Brała udział w wystawach zbiorowych oraz indywidualnych. Jest art directorem w jednej z poznańskich agencji reklamowych. Prowadzi bloga ilustracyjnego kreskaasi.blogspot.com.

Katarzyna Skolimowska

Katarzyna Skolimowska

Nauczycielka języka polskiego, opiekunka szkolnych klubów wolontariusza, instruktorka szkolnych zajęć teatralnych, autorka bloga inspiracjedlaszkoly.pl, współautorka książki Wychowanie do Osobistego Rozwoju. Scenariusze zajęć rozwijających kompetencje miękkie i umiejętności osobiste wśród dzieci i młodzieży, inicjatorka i autorka projektu FitEdukacja.

Monika Sobkowiak

Nauczycielka wrocławskiego przedszkola, logopeda, nastawiona na ciągłe poszukiwanie kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i nie tylko, prowadząca bloga https://panimonia.pl inspirującego do innowacyjnego działania innych nauczycieli        

dr Marta Szczygieł

dr Marta Szczygieł

Socjolożka wykształcona w Japonii, skąd wciąż czerpie inspiracje do badań. Specjalizuje się w socjologii kultury, zwłaszcza w analizie porównawczej i odkrywaniu „kulturowego zaprogramowania” człowieka.
dr Tomasz Tokarz

dr Tomasz Tokarz

Doktor nauk humanistycznych, wykładowca akademicki, mediator, trener kompetencji społecznych. Badacz i działacz edukacyjny. Koordynator merytoryczny w NAVIGO – Centrum Innowacyjnej Edukacji. Nauczyciel w alternatywnych szkołach. Jego pasją jest pisanie o nowoczesnym obliczu edukacji i rozwoju osobistym.

Jesteś dyrektorem placówki oświatowej? Chcesz, by Twoja kadra była zmotywowana i zaradna?

Skorzystaj ze specjalnej oferty! W ramach 12-miesięcznej prenumeraty otrzymasz:

  • Pełne wydanie Sygnału w wersji elektronicznej - dostęp dla wszystkich nauczycieli na rok – dla wszystkich podanych adresów
    mailowych.
  • Elegancki kalendarz na biurko z wyrywanym kalendarium na rok 2018
  • Ebook „Inegracja w szkole. Jak stworzyć drużyny marzeń”
  • Ebook „Cyberprzemoc”

 

Jesteś nauczycielem, wychowawcą, pedagogiem?

W ramach 12-miesięcznej prenumeraty papierowej otrzymasz:

  • Nieograniczony dostęp online do zawartości działu Teczka nauczyciela (scenariuszy lekcji, wzorów dokumentów, ankiet, kart pracy) – możesz je bezpłatnie pobierać, edytować i drukować

Sygnał. Magazyn Wychowawcy

W styczniowym „Sygnale. Magazynie Wychowawcy"

W Teczce nauczyciela zamieściliśmy trzy scenariusze

  • dr Marta Majorczyk, Wartość godności – scenariusz lekcji wychowawczej poświęcony godności,

  • Monika Sobkowiak, Na przerwie – scenariusz spektaklu z okazji Dnia Babci i Dziadka,

  • Izabela Czaja-Antoszek, Talenty nieśmiałości – scenariusz lekcji wychowawczej poświęcony nieśmiałości i sposobom na jej przełamywanie.

Temat wydania: Anita Mieloch, Sergiusz Myszograj, Z pasji do historii

W Polsce przybywa grup rekonstrukcyjnych, które zajmują się odtwarzaniem doniosłych wydarzeń historycznych. Ich członkowie spotykają się na zlotach, walczą podczas bezkrwawych bitew. Takie rekonstrukcje to dla uczniów nie tylko sposób spędzania wolnego czasu, ale także budowanie świadomości historycznej. Dlaczego warto powołać taką grupę w swojej szkole? Odpowiedź w artykule.

Wywiad z Małgorzatą Nadziejko

O rozbudzaniu zainteresowania słowem pisanym i wykorzystywaniu wiedzy językowej w praktycznym działaniu Edyta Detz rozmawia z Małgorzatą Nadziejko – prezes Grupy Cogito i inicjatorką portalu Wirtualna Redakcja.

Joanna Krzemińska, Myślenie wizualne

Myślografia stała się ostatnio bardzo popularna. Ten trend rysowania myśli czy wizualnego rejestrowania spotkań funkcjonował dotąd w sferach biznesowych. Skoro poważne firmy korzystają z takiej formy opracowywania danych, to dlaczego nie przenieść tej praktyki na grunt szkolny? W artykule znajdują się praktyczne wskazówki dla nauczycieli, które ułatwią „rysowanie” lekcji.

dr Tomasz Tokarz, Tolerancja odmienności

Sąd Apelacyjny w Warszawie zadecydował, że szkoła ma oficjalnie przeprosić ucznia prześladowanego z powodu orientacji seksualnej. To pierwszy taki wyrok w historii polskiego sądownictwa. Proces swojej szkole wytoczył Jakub Lendzion – maturzysta z Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Warszawie, który otwarcie mówił o swojej orientacji seksualnej. Chłopak przechodził w szkole prawdziwe piekło, a dyrekcja i nauczyciele nie zrobili nic w tej sprawie. Ten ważny, aktualny temat podejmujemy w bieżącym numerze.

Katarzyna Skolimowska, O roli wychowawcy

Jak wyglądają lekcje wychowawcze w polskich szkołach? Z rozmów z uczniami wynika, że służą one głównie załatwianiu spraw organizacyjnych, uzupełnianiu materiału z przedmiotu prowadzonego przez wychowawcę lub przekazywaniu zwolnień od rodziców. Wykute regułki i wzory z czasem się ulotnią, natomiast wartości, które uczeń przyswoi na godzinie wychowawczej, z pewnością zaprocentują w przyszłości. W artykule podpowiedzi, jakie tematy warto poruszać na lekcjach wychowawczych.

dr Iwona Konieczna, Uczeń przewlekle chory

Światowa Organizacja Zdrowia alarmuje: astma, cukrzyca, epilepsja, hemofilia i alergie to coraz częstsze choroby przewlekłe wieku rozwojowego. Z każdym rokiem przybywa zachorowań. Jak wspierać dziecko podczas pobytu w szkole? Jakie warunki stworzyć, by uczeń z chorobą przewlekłą czuł się bezpiecznie i mógł bawić się, uczyć i rozwijać? Odpowiedzi na te pytania w kolejnej części cyklu z ekspertem PWN.

dr Marek Kaczmarzyk, Rozproszona odpowiedzialność

To kolejny artykuł w cyklu, który wskazuje na konieczność stosowania odkryć neuronauk w szkolnej rzeczywistości. Tym razem autor bierze pod lupę memetyczną terminologię i objaśnia znaczenie memu oraz memotypu.

Marcin Majchrzak, Wycieczki szkolne

Wszystkie zagadnienia związane z organizowaniem wycieczek szkolnych omawiamy szczegółowo w bieżącym numerze.

Joanna Łukowicz-Loska, Sztuka przez duże „S”

Czy w szkole powinno znaleźć się miejsce na sztukę? Z pewnością każdy odpowie, że tak. Ale jak takie zajęcia powinny wyglądać? Czy wystarczą podręczniki i zeszyty ćwiczeń? Otóż nie, uczniowie powinni nie tylko słuchać i czytać, ale także obcować ze sztuką i aktywnie wchodzić w rolę twórców. Powinni pobrudzić się farbą, muzykować i przygotowywać własne przedstawienia. Jak zorganizować taką lekcję? Odpowiedź w artykule.

Agnieszka Straszewska, Global Scholars

Global Scholars to innowacyjny program, który łączy młodych ludzi z różnych państw, oferując im wymianę doświadczeń. Uczniowie rozwijają poczucie globalnego obywatelstwa, doskonalą znajomość języka angielskiego, wykorzystują technologie informacyjno-komunikacyjne i uwrażliwiają się na potrzeby lokalnej społeczności. Jak do niego dołączyć? Odpowiedź w artykule.

dr Ewa Kaptur, Ćwiczenia dykcyjne

Każdy nauczyciel powinien znać zasady wymowy wzorcowej, na którą składają się m.in. wyraźnie artykułowane samogłoski i spółgłoski, dobrze rozłożony akcent wyrazowy i zdaniowy, brak w oficjalnej wymowie regionalizmów, dobrze wybrzmiewający wygłos, oddech zsynchronizowany ze staranną pracą artykulatorów. To wcale nie jest takie trudne. Wystarczy ćwiczyć razem z nami!

Magdalena Widłak-Langer, Postanowienia noworoczne

Początek nowego roku skłania nas do refleksji i podsumowań. Co udało nam się osiągnąć? Do czego chcemy dążyć? Co przydałoby się zmienić? Efektem takich rozmyślań są postanowienia noworoczne. Często jednak okazuje się, że nie potrafimy w nich wytrwać. Czy zatem warto w ogóle postanawiać sobie cokolwiek z okazji nowego roku?

dr Iwona Grodź, Tajemnica nieznanego…

Specjalnie dla Państwa dr Iwona Grodź wyszukuje i omawia wartościowe premiery filmowe, na które warto wybrać się ze swoją klasą. Działania edukacyjne związane z filmem, odnoszące się do niego pytania i komentarz autorki z pewnością ułatwią przeprowadzenie ciekawej lekcji wychowawczej, dzięki czemu film i jego przesłanie na długo pozostaną w pamięci uczniów. W styczniowym numerze numerze Magiczna zima Muminków.

Poza tym w „Sygnale” kalendarium, aktualności, recenzje ciekawych książek, rysunek Joanny Marglarczyk, konkurs oraz felietony dr. Tomasza Tokarza i Joanny Krzemińskiej.

Nie jesteś naszym czytelnikiem? Czas to zmienić!

Zamów prenumeratę (infolinia 800 702 902, tel. 61 653 64 30, e-mail zamowienia@oficynamm.pl) i zapytaj o pakiet powitalny.

Zachęcamy do bezpłatnego pobrania przykładowych artykułów, które pochodzą z miesięcznika „Sygnał. Magazyn Wychowawcy".

 Artykuł – dr T. Tokarz, Tolerancja odmienności

 Artykuł – J. Krzemińska, Myślenie wizualne

 Artykuł – K. Skolimowska, O roli wychowawcy

 Wywiad z Małgorzatą Nadziejko

NEWSLETTER