Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Czasopisma

Sygnał. Magazyn Wychowawcy

19,90 zł z VAT

Nowy

Poruszamy zagadnienia związane z każdym aspektem pracy nauczyciela – od aktualności prawnooświatowych, przez rozwój zawodowy, po kwestie związane z przygotowywaniem lekcji oraz komunikacją z uczniami i ich rodzicami. „Sygnał” to kompendium wiedzy, doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań.

More details

04_cover-photo_2017.jpg

Wartościowe publikacje dla nauczycieli zebrane w jednym miejscu

W „Sygnale" znajdą Państwo:

  • praktyczne materiały dla każdego nauczyciela – gotowe scenariusze nieszablonowych zajęć, lekcji wychowawczych, karty pracy, wzory dokumentów – można je edytować, drukować, kserować,
  • bieżące omówienie zmian w prawie, które przekładają się na zadania i obowiązki nauczycieli,
  • informacje o ciekawych inicjatywach prowadzonych z powodzeniem w innych placówkach,
  • omówienie nowatorskich rozwiązań, najnowszych technologii i innowacyjnych metod nauczania,
  • wywiady z cenionymi naukowcami, ekspertami i edukatorami,
  • informacje o ciekawych wydarzeniach, nowościach wydawniczych, premierach filmowych,
  • cenne wskazówki praktyków – doświadczonych nauczycieli, pedagogów, psychologów, prawników i ekspertów oświatowych,
  • porady prawnika dotyczące m.in. wynagrodzenia, awansu zawodowego, doskonalenia zawodowego czy urlopów.

Inspirujące materiały dla nauczycieli – wsparcie w codziennej pracy

„Sygnał. Magazyn Wychowawcy” zawiera praktyczne porady, cenne opinie ekspertów oraz materiały dla nauczycieli potrzebne do prowadzenia ciekawych lekcji: scenariusze lekcji, karty pracy, propozycje zajęć do nauki poprzez zabawę, pomoce dydaktyczne dla różnych etapów edukacji. Dodatkowo dostarcza informacji o innowacjach edukacyjnych i ciekawych inicjatywach prowadzonych z sukcesem w innych placówkach. Jeśli przeglądasz publikacje dla nauczycieli i zastanawiasz się, które czasopismo wybrać, zaufaj miesięcznikowi, który w pełni odpowiada na potrzeby współczesnych nauczycieli.

  • Temat wydania – eksperci i praktycy o aktualnych problemach nie tylko wychowawczych
  • Z każdej strony – wielopłaszczyznowe podejście do tematu ważnego edukacyjnie i społecznie
  • Teczka nauczyciela – materiały dla nauczycieli pomocne w prowadzeniu zajęć i lekcji wychowawczych oraz przydatne w rozwoju zawodowym
  • Szkoła jutra – innowacyjne nauczanie krok po kroku
  • Szkoła neuronów – odkrycia neuronauk a wspieranie uczniów w rozwijaniu pasji i zainteresowań
  • Doskonalenie i rozwój – coaching i mentoring a praca nauczyciela
  • Klasa w kinie – omówienie wartościowych premier filmowych, na które warto wybrać się z klasą
  • Prawa belfra – doświadczony prawnik radzi nauczycielom
  • Mała szkoła – wychowywanie i nauczanie w klasach I–III szkoły podstawowej
  • Recenzje – najciekawsze książkowe publikacje dla nauczycieli przydatne w pracy
  • Felieton – bieżące tematy w lekkiej formie

Facebook Sygnał. Magazyn Wychowawcy

Szczegółowe informacje:

ISSN:2299-7199
Numer:7 (64) sierpień 2018 
Liczba stron:60
Częstotliwość ukazywania się:miesięcznik, 11 wydań w roku, 06-07 wydanie łączone
Parametry techniczne:czasopismo, 205 x 275 mm
Edyta Detz

Edyta Detz

Redaktor prowadząca                 

tel. 728 313 293

e-mail: edetz@oficynamm.pl

Agnieszka Domagała

Redaktor prowadząca

tel. 728 313 281

e-mail: adomagala@oficynamm.pl

Małgorzata Celuch

Małgorzata Celuch

Wicedyrektorka w zespole szkół, nauczycielka matematyki i informatyki z wieloletnim stażem pracy, egzaminatorka, współorganizatorka międzyszkolnych zawodów matematycznych.

Magdalena Goetz

Magdalena Goetz

Psycholożka i psychoterapeutka zajmująca się terapią młodzieży i dorosłych. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne oraz szkolenia dla rad pedagogicznych. Angażuje się w projekty związane z promowaniem równości w edukacji i troską o psychiczny dobrostan osób pracujących w zawodach usług społecznych.
dr Iwona Grodź 

dr Iwona Grodź

Literaturoznawca, filmoznawca, historyk sztuki, muzykolog. Autorka książek: Synergia sztuki i nauki w twórczości Zbigniewa Rybczyńskiego, Zaszyfrowane w obrazie. O filmach Wojciecha Jerzego Hasa, Jerzy Skolimowski, Rękopis znaleziony w Saragossie Wojciecha Jerzego Hasa. Interesuje się kulturoznawstwem, filozofią i psychologią, a także ideą „korespondencji” sztuk.
dr Marek Kaczmarzyk

dr Marek Kaczmarzyk

Wykładowca, biolog, neurodydaktyk i memetyk. Popularyzator nauki, autor podręczników, programów szkolnych i publikacji z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Proponuje spojrzenie na edukację przez pryzmat znaczenia podłoża biologicznego. Kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii (WBiOŚ, UŚ).
dr Ewa Kaptur

dr Ewa Kaptur

Adiunkt na WFPiK na UAM w Poznaniu, językoznawca, dyplomowany nauczyciel emisji głosu, logopeda, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zajmuje się emisją głosu, wczesną interwencją logopedyczną oraz diagnozą i terapią logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Małgorzata Kowalska

Małgorzata Kowalska

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autorka tekstów poświęconych edukacji i wychowaniu, redaktorka specjalizująca się m.in. w publikacjach o tematyce oświatowej.
Joanna Krzemińska

Joanna Krzemińska

Nauczycielka języka polskiego i terapeutka z zakresu terapii pedagogicznej w Szkołach MIKRON w Łodzi. Pomysłodawczyni i koordynatorka konkursów „Lektury w kadrze” oraz „Baśnie, naturalnie!” Inicjatorka projektu „Stworzeni z wyobraźni”. Członkini grupy „Superbelfrzy”. Autorka bloga „Zakręcony belfer wyznająca zasadę: dzień bez szalonego pomysłu, dniem straconym.

Joanna Łukowicz-Loska

Joanna Łukowicz-Loska

Autorka indywidualnych metod pracy z uczniami wybitnie zdolnymi i dysfunkcyjnymi, nauczycielka, autorka badań i analiz dotyczących zagadnień filologicznych, pedagogicznych i społecznych, recenzentka, krytyk, powieściopisarka.

Marcin Majchrzak

Marcin Majchrzak

Radca prawny oraz członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Świadczy pomoc prawną w ramach własnej kancelarii doradztwa prawnego. Jest autorem licznych opracowań i artykułów z zakresu tematyki kadrowo-płacowej, prawa związkowego oraz prawa oświatowego.

dr Marta Majorczyk

dr Marta Majorczyk

Pedagog, doradca rodzinny, trener, wykładowca akademicki, adiunkt w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów w Collegium Da Vinci w Poznaniu, współautorka innowacyjnego kierunku Edukacja Prorozwojowa, kierownik studiów podyplomowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz terapii pedagogicznej w CDV, pracownik niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej w Poznaniu.

Joanna Marglarczyk

Joanna Marglarczyk

Absolwentka Liceum Plastycznego i Akademii Sztuk Pięknych. Ukończyła studia podyplomowe z Przygotowania Pedagogicznego. Brała udział w wystawach zbiorowych oraz indywidualnych. Jest art directorem w jednej z poznańskich agencji reklamowych. Prowadzi bloga ilustracyjnego kreskaasi.blogspot.com.

Katarzyna Skolimowska

Katarzyna Skolimowska

Nauczycielka języka polskiego, opiekunka szkolnych klubów wolontariusza, instruktorka szkolnych zajęć teatralnych, autorka bloga inspiracjedlaszkoly.pl, współautorka książki Wychowanie do Osobistego Rozwoju. Scenariusze zajęć rozwijających kompetencje miękkie i umiejętności osobiste wśród dzieci i młodzieży, inicjatorka i autorka projektu FitEdukacja.

Monika Sobkowiak

Nauczycielka wrocławskiego przedszkola, logopeda, nastawiona na ciągłe poszukiwanie kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i nie tylko, prowadząca bloga https://panimonia.pl inspirującego do innowacyjnego działania innych nauczycieli        

dr Marta Szczygieł

dr Marta Szczygieł

Socjolożka wykształcona w Japonii, skąd wciąż czerpie inspiracje do badań. Specjalizuje się w socjologii kultury, zwłaszcza w analizie porównawczej i odkrywaniu „kulturowego zaprogramowania” człowieka.
dr Tomasz Tokarz

dr Tomasz Tokarz

Wykładowca, coach, trener, mediator. Koordynator merytoryczny w NAVIGO – Centrum Innowacyjnej Edukacji. Nauczyciel historii oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach alternatywnych. Autor bloga: innowacyjnaedukacja.blogspot.com. Fan nowych technologii. Członek Rady Programowej Sieci Kompetencji Cyfrowych KOMET@. Prowadzi szkolenia dotyczące wykorzystania urządzeń mobilnych w realizacji podstawy programowej     

16 stron inspirujących scenariuszy:

  • Przepisy na smaczne święta. Rodzinne warsztaty kulinarne
  • Radosna nowina. Scenariusz jasełek
  • Białe święta. Propozycje zabaw dla uczniów klas I–III
  • Pomysł na niespodziewane zastępstwo. Scenariusz lekcji języka polskiego dotyczącej poezji
  • Cudowna rutyna. Wyrabianie nawyku dążenia do rozwoju osobistego. Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VIII
  • Symptomy nadużywania telefonu
  • Zasady bycia offline

Temat miesiąca: Nagłe zastępstwa. Kreatywne i niekonwencjonalne

Wskazówki dotyczące przeprowadzania ciekawych zajęć w ramach zastępstw – bez zeszytu i podręcznika. Wiele ciekawych pomysłów, m.in.: gry w bingo, kostki narracyjne – Story Cubes, Sudoku, wykorzystanie narzędzi z obszaru TIK, planszówki, filmy.

Lekcje zgodne z naturą

Artykuł na temat uatrakcyjniania lekcji języka polskiego – omówienie cyklu „Recykling na języku polskim” w klasie V, w Szkole Podstawowej nr 21 w Elblągu. Pomysły na realizację celów polonistycznych z wykorzystaniem tego, czego z reguły już się nie wykorzystuje: fonetyczne koło fortuny (tektura i wypisany pisak), nakręcone zadania (plastikowe nakrętki), butelkowe związki (butelka po wodzie), z kubkiem do mety (kartoniki po jogurtach), spinnerowe legendy, lekcje w parku.

Edukacja domowa

Artykuł na temat realizowania edukacji domowej – zasady organizacji, zadania szkoły, obowiązki rodziców. Regulacje prawne związane z edukacją domową, edukacja domowa w praktyce, wypowiedzi rodziców – praktyczne wskazówki i wymiana doświadczeń.

Wszystko, co robimy w sieci, pozostawia swój ślad”

O niedojrzałości dzieci i młodzieży w zakresie używania mediów cyfrowych i potrzebie mądrego wsparcia ze strony dorosłych rozmawiamy z dr. Maciejem Dębskim – prezesem Fundacji Dbam o Mój Z@sięg. Wskazówki specjalisty m.in. na temat tego, jak rozpoznać, że dziecko stanowczo za dużo czasu poświęca na korzystanie z urządzeń mobilnych, co powinno zaniepokoić nauczycieli, jak powinni reagować itp.

Pozostałe artykuły/materiały:

  • Zofia Grudzińska, Dziennik widmo (dzienniki elektroniczne w praktyce)
  • Zofia Grudzińska, Nowa podstawa programowa. Szkoły ponadpodstawowe
  • Rafał Żak, Jak uczyć się na błędach?
  • Marcin Majchrzak, Nagroda jubileuszowa. Krok po kroku
  • Joanna Latosińska-Kulasek, Autyzm w szkole
  • Raport dotyczący korzystania przez dzieci i młodzież z urządzeń mobilnych
  • Kalendarium zadań wychowawcy na grudzień
  • Aktualności
  • Felietony
  • Klasa w kinie – pomysł na działania edukacyjne z filmem Fuga
  • Kreską Asi – praca nauczyciela z przymrużeniem oka
  • Recenzje książek + konkurs

Testuj za darmo
Newsletter