Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Czasopisma

WYDANIE POJEDYNCZE Sygnał. Magazyn Wychowawcy Powiększ

WYDANIE POJEDYNCZE Sygnał. Magazyn Wychowawcy

19,90 zł z VAT

Nowy

Poruszamy zagadnienia związane z każdym aspektem pracy nauczyciela – od aktualności prawnooświatowych, przez rozwój zawodowy, po kwestie związane z przygotowywaniem lekcji oraz komunikacją z uczniami i ich rodzicami. „Sygnał” to kompendium wiedzy, doświadczeń i sprawdzonych rozwiązań.

More details

04_cover-photo_2017.jpg

Wartościowe publikacje dla nauczycieli zebrane w jednym miejscu

W „Sygnale" znajdą Państwo:

  • praktyczne materiały dla każdego nauczyciela – gotowe scenariusze nieszablonowych zajęć, lekcji wychowawczych, karty pracy, wzory dokumentów – można je edytować, drukować, kserować,
  • bieżące omówienie zmian w prawie, które przekładają się na zadania i obowiązki nauczycieli,
  • informacje o ciekawych inicjatywach prowadzonych z powodzeniem w innych placówkach,
  • omówienie nowatorskich rozwiązań, najnowszych technologii i innowacyjnych metod nauczania,
  • wywiady z cenionymi naukowcami, ekspertami i edukatorami,
  • informacje o ciekawych wydarzeniach, nowościach wydawniczych, premierach filmowych,
  • cenne wskazówki praktyków – doświadczonych nauczycieli, pedagogów, psychologów, prawników i ekspertów oświatowych,
  • porady prawnika dotyczące m.in. wynagrodzenia, awansu zawodowego, doskonalenia zawodowego czy urlopów.

Inspirujące materiały dla nauczycieli – wsparcie w codziennej pracy

„Sygnał. Magazyn Wychowawcy” zawiera praktyczne porady, cenne opinie ekspertów oraz materiały dla nauczycieli potrzebne do prowadzenia ciekawych lekcji: scenariusze lekcji, karty pracy, propozycje zajęć do nauki poprzez zabawę, pomoce dydaktyczne dla różnych etapów edukacji. Dodatkowo dostarcza informacji o innowacjach edukacyjnych i ciekawych inicjatywach prowadzonych z sukcesem w innych placówkach. Jeśli przeglądasz publikacje dla nauczycieli i zastanawiasz się, które czasopismo wybrać, zaufaj miesięcznikowi, który w pełni odpowiada na potrzeby współczesnych nauczycieli.

  • Temat wydania – eksperci i praktycy o aktualnych problemach nie tylko wychowawczych
  • Z każdej strony – wielopłaszczyznowe podejście do tematu ważnego edukacyjnie i społecznie
  • Teczka nauczyciela – materiały dla nauczycieli pomocne w prowadzeniu zajęć i lekcji wychowawczych oraz przydatne w rozwoju zawodowym
  • Szkoła jutra – innowacyjne nauczanie krok po kroku
  • Szkoła neuronów – odkrycia neuronauk a wspieranie uczniów w rozwijaniu pasji i zainteresowań
  • Doskonalenie i rozwój – coaching i mentoring a praca nauczyciela
  • Klasa w kinie – omówienie wartościowych premier filmowych, na które warto wybrać się z klasą
  • Prawa belfra – doświadczony prawnik radzi nauczycielom
  • Mała szkoła – wychowywanie i nauczanie w klasach I–III szkoły podstawowej
  • Recenzje – najciekawsze książkowe publikacje dla nauczycieli przydatne w pracy
  • Felieton – bieżące tematy w lekkiej formie

Facebook Sygnał. Magazyn Wychowawcy

Szczegółowe informacje:

ISSN:2299-7199
Numer:5 (62) maj 2018    
Liczba stron:60
Częstotliwość ukazywania się:miesięcznik, 11 wydań w roku, 06-07 wydanie łączone
Parametry techniczne:czasopismo, 205 x 275 mm
Edyta Detz

Edyta Detz

Redaktor prowadząca                 

tel. 728 313 293

e-mail: edetz@oficynamm.pl

Agnieszka Domagała

Redaktor prowadząca

tel. 728 313 281

e-mail: adomagala@oficynamm.pl

Małgorzata Celuch

Małgorzata Celuch

Wicedyrektorka w zespole szkół, nauczycielka matematyki i informatyki z wieloletnim stażem pracy, egzaminatorka, współorganizatorka międzyszkolnych zawodów matematycznych.

Magdalena Goetz

Magdalena Goetz

Psycholożka i psychoterapeutka zajmująca się terapią młodzieży i dorosłych. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne oraz szkolenia dla rad pedagogicznych. Angażuje się w projekty związane z promowaniem równości w edukacji i troską o psychiczny dobrostan osób pracujących w zawodach usług społecznych.
dr Iwona Grodź 

dr Iwona Grodź

Literaturoznawca, filmoznawca, historyk sztuki, muzykolog. Autorka książek: Synergia sztuki i nauki w twórczości Zbigniewa Rybczyńskiego, Zaszyfrowane w obrazie. O filmach Wojciecha Jerzego Hasa, Jerzy Skolimowski, Rękopis znaleziony w Saragossie Wojciecha Jerzego Hasa. Interesuje się kulturoznawstwem, filozofią i psychologią, a także ideą „korespondencji” sztuk.
dr Marek Kaczmarzyk

dr Marek Kaczmarzyk

Wykładowca, biolog, neurodydaktyk i memetyk. Popularyzator nauki, autor podręczników, programów szkolnych i publikacji z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Proponuje spojrzenie na edukację przez pryzmat znaczenia podłoża biologicznego. Kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii (WBiOŚ, UŚ).
dr Ewa Kaptur

dr Ewa Kaptur

Adiunkt na WFPiK na UAM w Poznaniu, językoznawca, dyplomowany nauczyciel emisji głosu, logopeda, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zajmuje się emisją głosu, wczesną interwencją logopedyczną oraz diagnozą i terapią logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Małgorzata Kowalska

Małgorzata Kowalska

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autorka tekstów poświęconych edukacji i wychowaniu, redaktorka specjalizująca się m.in. w publikacjach o tematyce oświatowej.
Joanna Krzemińska

Joanna Krzemińska

Nauczycielka języka polskiego i terapeutka z zakresu terapii pedagogicznej w Szkołach MIKRON w Łodzi. Pomysłodawczyni i koordynatorka konkursów „Lektury w kadrze” oraz „Baśnie, naturalnie!” Inicjatorka projektu „Stworzeni z wyobraźni”. Członkini grupy „Superbelfrzy”. Autorka bloga „Zakręcony belfer wyznająca zasadę: dzień bez szalonego pomysłu, dniem straconym.

Joanna Łukowicz-Loska

Joanna Łukowicz-Loska

Autorka indywidualnych metod pracy z uczniami wybitnie zdolnymi i dysfunkcyjnymi, nauczycielka, autorka badań i analiz dotyczących zagadnień filologicznych, pedagogicznych i społecznych, recenzentka, krytyk, powieściopisarka.

Marcin Majchrzak

Marcin Majchrzak

Radca prawny oraz członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Świadczy pomoc prawną w ramach własnej kancelarii doradztwa prawnego. Jest autorem licznych opracowań i artykułów z zakresu tematyki kadrowo-płacowej, prawa związkowego oraz prawa oświatowego.

dr Marta Majorczyk

dr Marta Majorczyk

Pedagog, doradca rodzinny, trener, wykładowca akademicki, adiunkt w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów w Collegium Da Vinci w Poznaniu, współautorka innowacyjnego kierunku Edukacja Prorozwojowa, kierownik studiów podyplomowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz terapii pedagogicznej w CDV, pracownik niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej w Poznaniu.

Joanna Marglarczyk

Joanna Marglarczyk

Absolwentka Liceum Plastycznego i Akademii Sztuk Pięknych. Ukończyła studia podyplomowe z Przygotowania Pedagogicznego. Brała udział w wystawach zbiorowych oraz indywidualnych. Jest art directorem w jednej z poznańskich agencji reklamowych. Prowadzi bloga ilustracyjnego kreskaasi.blogspot.com.

Katarzyna Skolimowska

Katarzyna Skolimowska

Nauczycielka języka polskiego, opiekunka szkolnych klubów wolontariusza, instruktorka szkolnych zajęć teatralnych, autorka bloga inspiracjedlaszkoly.pl, współautorka książki Wychowanie do Osobistego Rozwoju. Scenariusze zajęć rozwijających kompetencje miękkie i umiejętności osobiste wśród dzieci i młodzieży, inicjatorka i autorka projektu FitEdukacja.

Monika Sobkowiak

Nauczycielka wrocławskiego przedszkola, logopeda, nastawiona na ciągłe poszukiwanie kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i nie tylko, prowadząca bloga https://panimonia.pl inspirującego do innowacyjnego działania innych nauczycieli        

dr Marta Szczygieł

dr Marta Szczygieł

Socjolożka wykształcona w Japonii, skąd wciąż czerpie inspiracje do badań. Specjalizuje się w socjologii kultury, zwłaszcza w analizie porównawczej i odkrywaniu „kulturowego zaprogramowania” człowieka.
dr Tomasz Tokarz

dr Tomasz Tokarz

Wykładowca, coach, trener, mediator. Koordynator merytoryczny w NAVIGO – Centrum Innowacyjnej Edukacji. Nauczyciel historii oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach alternatywnych. Autor bloga: innowacyjnaedukacja.blogspot.com. Fan nowych technologii. Członek Rady Programowej Sieci Kompetencji Cyfrowych KOMET@. Prowadzi szkolenia dotyczące wykorzystania urządzeń mobilnych w realizacji podstawy programowej     

Sygnał. Magazyn Wychowawcy

W majowym „Sygnale. Magazynie Wychowawcy"

16 stron inspirujących scenariuszy:

  • Dlaczego żarówka świeci? – scenariusz lekcji dla uczniów klas I–III
  • Hollywoodzkie przedstawienie – scenariusz spektaklu z okazji Dnia Matki i Dnia Ojca
  • I ty możesz zostać Robinsonem – scenariusz zajęć rozwijających umiejętność pisania
  • Gdzie mieszkają książki – scenariusz dla uczniów klas IV–VII przygotowany z okazji Dnia Bibliotekarza i Bibliotek
  • Wartość czytania – zajęcia z zastosowaniem kodów QR i kart metaforycznych

Temat wydania: Joanna Krzemińska, TIK nauczycielski

Świat nie stoi w miejscu. Zmieniają się otaczające nas realia, technologia coraz śmielej wkracza w codzienne życie. Młodzi ludzie nie tylko nie są w stanie wyobrazić sobie dnia bez np. smartfona, ale w ogóle nie znają świata, w którym nie istniały takie urządzenia. Niestety szkoła nie korzysta z tego potencjału. Autorka poleca strony www, które ułatwiają przeprowadzenie nieszablonowych lekcji, sprawdzenie wiedzy uczniów i zaangażowanie uczniów.

Agnieszka Jastrzębska, Style uczenia się

W szkołach ciągle dzieli się uczniów na wzrokowców, słuchowców i kinestetyków, mimo że zupełnie nie przystaje to do rzeczywistych preferencji uczniów. Autorka wyróżnia cztery typy uczniów: kreatywni, czuciowcy, wzrokowcy, teoretycy. Współczesna szkoła niestety ciągle skierowana jest do teoretyków, którzy dobrze przyswajają regułki i wolą wykłady od doświadczeń.

dr Marta Szczygieł, Co z tą etyką?

Religia (określonego wyznania) i etyka są zajęciami, w których uczeń uczestniczy na zasadzie dobrowolnego wyboru. W rzeczywistości jednak lekcje religii katolickiej są wciąż standardowymi zajęciami, natomiast jedynie 11 proc. wszystkich szkół w Polsce prowadzi lekcje etyki. Jeśli nawet zostaną uwzględnione w planie, to zwykle odbywają się albo w godzinach bardzo wczesnych albo bardzo późnych.

Piotr Bucki, Motywacja i siła woli

Nasze życie to pasmo wyborów. Często jesteśmy zmuszeni wybierać między natychmiastową nagrodą a sukcesem w przyszłości. Dzięki motywacji i umiejętności samokontroli możemy wybrać to, co jest dla nas lepsze na dłużą metę. Jak zatem skutecznie wytrenować siłę woli i wytrwałość w działaniu?

Marcin Majchrzak, Ocena pracy

Zasady oceniania pracy nauczycieli ulegną od 1 września zasadniczym zmianom. Zmiany te zostaną wprowadzone na mocy Ustawy o finansowaniu zadań oświatowych. Autor szczegółowo omawia m.in. kryteria oceny, przepisy przejściowe, odwołania od uzyskanej oceny.

Dariusz Skrzyński, Ochrona danych osobowych

Unijne przepisy wprowadzają duże zmiany w przetwarzaniu danych osobowych przez jednostki oświatowe. Nowe zasady zaczną obowiązywać od 25 maja 2018 r. Dotyczą one nie tylko administratorów danych, ale również szeregowych pracowników. Warto więc, żeby również nauczyciele byli przygotowani do ich wdrożenia

Marta Kowalska-Jankowiak, Muzyka i ruch podczas zajęć logopedycznych

Ćwiczenia rytmiczne zaspokajają naturalną potrzebę aktywności ruchowej dziecka, co dobrze wpływa na rozwój fizyczny i koordynację ruchów całego ciała. Przedstawione ćwiczenia pomogą uświadamiać dziecku poczucie własnego ciała, a co za tym idzie – przyczynią się do rozwoju mowy.

Joanna Obuchowska, Nauczanie przez działanie

Uczniowie uczeni są pod testy, egzaminy, które trzeba zdać. Nikt nie uczy przydatnych umiejętności, które można wykorzystać w codziennym życiu. Autorka przywołuje przykłady z Finlandii i Holandii, gdzie learning by doing, czyli nauczanie przez działanie jest praktykowane z powodzeniem.

Karolina Olszewska, Konfabulacje

Gdy nauczyciel lub rodzic zauważają, że dziecko kłamie, często traktują to jako osobistą porażkę, chęć manipulacji, brak zaufania czy szacunku. Warto spojrzeć na takie zachowanie z innej, szerszej perspektywy, np. jak na próbę zaspokojenia swoich potrzeb.

A poza tym:

  • Kalendarium
  • Aktualności
  • Felieton dr. Tomasza Tokarza i Joanny Krzemińskiej
  • Recenzje
  • Klasa w kinie – omówienie premiery filmowej. W bieżącym numerze Prawdziwa historia w reżyserii Romana Polańskiego
  • Żartobliwy rysunek – praca nauczyciela z przymrużeniem oka

Nie jesteś naszym czytelnikiem? Czas to zmienić!

Zamów prenumeratę (infolinia 800 702 902, tel. 61 653 64 30, e-mail zamowienia@oficynamm.pl) i zapytaj o pakiet powitalny.

Zachęcamy do bezpłatnego pobrania przykładowych artykułów, które pochodzą z miesięcznika „Sygnał. Magazyn Wychowawcy".

 Artykuł – Co z tą etyką?

 Artykuł – TIK nauczycielski

 Scenariusz – Hollywodzkie przedstawienie. Scenariusz spektaklu dla mamy i taty

NEWSLETTER