CELE SZKOLENIA:
- przedstawienie idei nauczania autonomicznego w tutoringu nauczycielskim i rówieśniczym,
- doskonalenie umiejętności zarządzania sytuacją edukacyjną,
- zaprezentowanie metod pracy z uczniem wymagającym indywidualnego podejścia,
- stworzenie profilu tutora z uwzględnieniem najważniejszych umiejętności i kompetencji,
- omówienie wdrażania tutoringu krok po kroku.
ADRESACI SZKOLENIA:
- nauczyciele, pedagodzy, pracownicy poradni psychologiczno-pedagogicznych oraz szkolnych ośrodków wychowawczych.
ZARYS PROGRAMU:
1. Tutoring jako metoda podmiotowa ukierunkowana na cele edukacyjne.
2. Modele relacji edukacyjnej i role ich uczestników.
3. Budowanie autonomii ucznia i poczucia odpowiedzialności za proces nauczania.
4. Kontrola czy swoboda i wsparcie? „Nauczanie wrażliwe” jako główna idea tutoringu.
5. Czynniki ryzyka w relacji tutorskiej.
6. Nauczyciel jako inicjator wzajemnego uczenia się uczniów.
7. Monitorowanie, koordynowanie i superwizowanie tutoringu rówieśniczego.
8. Tutoring rówieśniczy jako narzędzie pracy w zróżnicowanej grupie.
FORMA SZKOLENIA:
Wykład interaktywny.
Szkolenie zamknięte to indywidualne szkolenie skrojone na miarę potrzeb i specyfiki konkretnego typu placówki. Program może być zmodyfikowany według Państwa rzeczywistego zapotrzebowania. Prelegent jest do Państwa wyłącznej dyspozycji, odpowiada na pytania oraz moderuje konstruktywne dyskusje.
MATERIAŁY SZKOLENIOWE
Po szkoleniu wszyscy uczestnicy otrzymują imienne certyfikaty ukończenia szkolenia oraz pakiet merytorycznych materiałów szkoleniowych w formie drukowanej i elektronicznej.
CZAS TRWANIA:
3 godziny
Czekamy na kontakt telefoniczny pod numerem 728 313 284 lub 606 710 016
lub e-mailowy: szkolenia@oficynamm.pl
Powyższa informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego.