Zofia Grudzińska i artykuł „Rówieśnicza interwencja kryzysowa” z prestiżową nagrodą!

Zofia Grudzińska, autorka i ekspertka, od lat współpracująca z Oficyną MM, została laureatką IV edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego, konkursu organizowanego przez Fundację EFC. Wyróżnienie przyznano jej za tekst „Rówieśnicza interwencja kryzysowa”, który ukazał się na łamach „Niezbędnika Nauczyciela Szkoły – Sygnał” oraz w e-wydaniu „Szkoły. Miesięcznika Dyrektora”.

3 listopada 2021 w Warszawie, odbyło się uroczyste wręczenie statuetek laureatom IV edycji Nagrody im. prof. Romana Czerneckiego. Wśród wyróżnionych znalazła się Zofia Grudzińska, nauczycielka języka angielskiego, psycholożka, współzałożycielka i koordynatorka Ruchu Społecznego Obywatele dla Edukacji, wiceprezeska Fundacji Przestrzeń dla Edukacji, a także felietonistka i publicystka od lat współpracująca z wydawnictwem Oficyna MM. Publikacje jej autorstwa ukazują się m.in. w magazynach „Szkoła” i „Sygnał”, a także w „Niezbędniku Dyrektora Szkoły”, „Niezbędniku Dyrektora Przedszkola” oraz „Niezbędniku Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej”.

Do tegorocznej edycji zgłoszono 277 prac. 87 publikacji zostało poddanych podwójnej recenzji przez dziewiętnastu ekspertów i ekspertek. Kapituła konkursu nominowała do Nagrody dwudziestu siedmiu autorów i autorek, spośród których wyłoniono zwycięzców w trzech kategoriach oraz laureata nagrody specjalnej. – Nie marzyliśmy, że w tym covidowym czasie dostaniemy tak dużo, tak dobrych artykułów – powiedział, przewodniczący kapituły Nagrody, prof. Michał Federowicz, IFiS PAN. – Mając kłopot z wyborem spośród tak wielu dobrych prac, dlatego zdecydowaliśmy się na to, żeby na pierwszym miejscu w każdej z konkursowych kategorii, znalazły się po dwa artykuły – wyjaśnił prof. Federowicz.

Nagroda im. prof. Romana Czerneckiego to jedyne w Polsce wyróżnienie dla autorów i autorek prac o edukacji. Nagradzani naukowcy, praktycy i publicyści wskazują wyzwania, z którymi mierzy się edukacja, oraz, podobnie jak patron Nagrody, Roman Czernecki, proponują rozwiązania, które pomagają odpowiedzieć na te problemy. Poprzez swoje publikacje przyczyniają się do pogłębienia debaty o edukacji. Konkurs docenia autorów i autorki, ale również promuje wartościowe badania i publikacje wśród opinii publicznej.