Projektowane zmiany dot. świadectw i legitymacji szkolnych
Projekt rozporządzenia w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków trafił do konsultacji społecznych. Główne zmiany, jakie projekt przewiduje w stosunku do stanu obecnego, to m.in.: rezygnacja z wyszczególnienia na druku świadectwa nazw przedmiotów. Wpisywanie nazw przedmiotów, które uczeń realizował, będzie częścią procesu związanego z wypełnianiem świadectw i arkuszy ocen, za który odpowiada szkoła i który już od wielu lat w zdecydowanej większości szkół odbywa się w postaci elektronicznej. Ponadto szkoły będą zobowiązane do wydawania uczniom legitymacji także w postaci dokumentu mobilnego. mLegitymacja szkolna będzie wydawana pełnoletniemu uczniowi, a uczniowi niepełnoletniemu – jeżeli rodzice ucznia nie wyrazili sprzeciwu. Nowe rozporządzenie ma również określić jeden wzór zaświadczenia o szczegółowych wynikach egzaminu ósmoklasisty. Konsultacje dot. projektu potrwają do 11 maja.