Rejestracja dzieci z Ukrainy w SIO a dodatkowe środki finansowe
W związku z pojawieniem się dzieci z Ukrainy, które będą uczęszczać do placówek oświatowych, konieczna jest ich rejestracja w Systemie Informacji Oświatowej. Na podstawie liczby uczniów będą przekazywane dodatkowe środki finansowe dla JST. Wypełniając formularz rejestracyjny ucznia w SIO należy wpisać imię, nazwisko oraz nr PESEL, jeśli dana osoba go posiada. W przypadku braku nadanego nr PESEL należy wskazać odpowiednią nazwę dokumentu oraz wpisać jego numer. W przypadku braku dokumentu należy z listy dokumentów wybrać „Brak dokumentu – Ukraina” i jako numer wpisać datę urodzenia ucznia.
W polu kraj pochodzenia należy wybrać „Ukraina – uchodźca”, a w rubryce status wskazać „inny”. Pola „kraj pochodzenia” i „status” powinny być obowiązkowo wypełnione dla każdego ucznia z Ukrainy będącego uchodźcą. Jako datę rozpoczęcia nauki należy podać dzień przyjęcia ucznia do placówki. W podobny sposób należy zarejestrować dzieci w oddziałach podstawowych wychowania przedszkolnego.
Źródło: samorzad.pap.pl