Geoinformacja w szkolnej edukacji geograficznej. Praktyczny poradnik dla nauczycieli
Ministerstwo Edukacji Narodowej zachęca na swojej stronie internetowej do zapoznania się z nową publikacją skierowaną do nauczycieli geografii „Geoinformacja w szkolnej edukacji geograficznej. Praktyczny poradnik dla nauczycieli”. Poradnik może być wsparciem dla kadry pedagogicznej w realizacji nowej podstawy programowej geografii.
Nowa podstawa programowa z geografii kładzie szczególny nacisk na wykorzystanie w nowoczesnej edukacji geograficznej technologii informacyjno-komunikacyjnych. Umożliwiają one pozyskiwanie oraz tworzenie zbiorów danych przestrzennych, ich prezentację, analizę oraz interpretację.
Wprowadzenie technologii geoinformacyjnych do szkolnej edukacji geograficznej w znacznym stopniu wzmacnia potencjał edukacyjny geografii. Dodatkowo czyni geografię szkolną bardziej przydatnym przedmiotem w życiu codziennym, odpowiadającym jednocześnie wyzwaniom współczesności.
Autorami publikacji są geografowie reprezentujący środowiska szkolne i akademickie: Michał Ciepły, Arkadiusz Głowacz, Agnieszka Piechota, Wojciech Pokojski, Elżbieta Szkurłat, Elżbieta Wołoszyńska-Wiśniewska, Edyta Wyka, Roksana Zarychta.
MEN zachęca do skorzystania z publikacji w wersji elektronicznej. Drukowane egzemplarze poradnika trafią do bibliotek pedagogicznych do końca stycznia 2020 r.