Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Problemy dziecka w środowisku międzykulturowym

Zmiana miejsca zamieszkania związana z przeniesieniem do innego kraju jest dla ucznia dużym wyzwaniem adaptacyjnym zarówno w aspekcie edukacyjnym, jak i społecznym. Kiedy w szkole pojawi się uczeń obcego pochodzenia, grono pedagogiczne często nie wie, jakie działania należy podjąć, aby proces adaptacji przebiegał sprawnie. Konsultacje i pomoc merytoryczna ze strony poradni może się okazać w tej sytuacji dużym wsparciem.

Co poradnia powinna zalecić szkole, w której pojawił się uczeń obcego pochodzenia? Jaka jest rola poradni w pracy z dzieckiem cudzoziemskim? Jakie przeszkody w szkole najczęściej spotykają dzieci pochodzące z innych krajów? Na te i inne pytania znajdą Państwo odpowiedź w artykule „Problemy dziecka w środowisku międzykulturowym” dostępnym w Niezbędniku Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej. 

NEWSLETTER