Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Nauka programowania

Kto z nas, będąc dzieckiem, nie marzył o posiadaniu robota, który reagowałby na polecenia? Dziś można je konstruować i programować w polskich szkołach. Są dostępne na wyciągnięcie ręki.

W dobie popularyzacji nowych technologii coraz większa liczba szkół poszerza swoją ofertę dydaktyczną o naukę programowania i zajęcia z robotyki. Słowo „programowanie” na ogół łączone jest bowiem ze słowem „robotyka” i o tym duecie słyszymy coraz częściej na szkolnych korytarzach. W ubiegłym roku szkolnym ponad 1,5 tys. szkół prowadziło pilotażowy program z programowania. Nauczyciele starali się „oswoić programowanie”, by rozwijać bardzo ważne i pożądane umiejętności uczniów. Statystyki wskazują, że już teraz w naszym kraju brakuje około 50 tys. programistów, zaś firmy informatyczne w Unii Europejskiej wkrótce będą potrzebowały około miliona dodatkowych specjalistów. Za kilka lat firmy będą zabiegać o ITmatyków czy koordynatorów pracy robotów. By dać szansę na pojawienie się na rynku pracy nowych profesjonalistów, konieczne jest wprowadzenie już od września tego roku nauki programowania do polskich szkół.

Na rynku dostępnych jest mnóstwo robotów, które można wykorzystać podczas lekcji. Do wyboru mamy zestawy do samodzielnego montażu oraz gotowe urządzenia. Warto zwrócić uwagę, że te nowoczesne narzędzia edukacyjne świetnie sprawdzają się nie tylko na zajęciach informatyki, ale także na lekcjach języka polskiego, matematyki czy języka obcego. Nauczyciele i rodzice zdają się pochwalać ten trend. Współczesny świat zmienia się tak szybko, że tradycyjne metody nauczania, stosowane w szkołach od lat, przestają się sprawdzać. Dzisiejsze dzieci i młodzież, nazywane pokoleniem XD, nie znają życia bez internetu. Posługują się nim podczas odrabiania pracy domowej, do komunikacji, a także grając w gry. Jedno jest pewne: w dobie komputerów, smartfonów i tabletów wiedza podręcznikowa z niemal każdego zakątka świata dostępna jest obecnie na wyciągnięcie ręki. Zapamiętywanie dużej ilości informacji mija się z celem. Wprowadzanie programowania i robotyki do szkół sprawi, że uczniowie nie będą tylko biernymi odbiorcami nowych technologii – staną się ich twórcami.

Więcej informacji znajdą Państwo w najnowszym, sierpniowym wydaniu miesięcznika „Sygnał. Magazyn Wychowawcy”.

NEWSLETTER