Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Programy online

Niezbędnik Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Powiększ

Niezbędnik Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej

250,00 zł z VAT

Nowy

Jedyna taka publikacja na rynku skierowana wyłącznie do dyrektorów poradni!

„Niezbędnik Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej” to multimedialny program zawierający wszystkie niezbędne treści przydatne w zarządzaniu poradnią. Zawiera aktualizowane co miesiąc materiały: artykuły, akty prawne, porady specjalistów oraz liczne wzory dokumentów – gotowe do edycji i wydruku. Niezbędnik daje gwarancję, że dyrektor poradni wypełni wszystkie swoje obowiązki zgodnie z prawem, bezbłędnie i w pełni komfortowo.

More details

Kompleksowo opisane zadania poradni psychologiczno pedagogicznej

„Niezbędnik Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej” to jedyna publikacja skierowana do dyrektorów tego typu placówek. Nowoczesny program na platformie internetowej zawiera wszystkie niezbędne informacje, które pozwolą na efektywne zrealizowanie zadań poradni psychologiczno pedagogicznej. Aktualizowane na bieżąco artykuły i poszerzane wątki tematyczne gwarantują zestawienie najważniejszych wiadomości w jednym miejscu.

„Niezbędnik Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej” to:

  • specjalistyczne wskazówki i publikacje z zakresu zarządzania, orzecznictwa, kontroli zarządczej, ochrony danych osobowych, ewaluacji wewnętrznej czy nadzoru pedagogicznego
  • baza wiedzy prawnej – aktualności, treści ustaw i rozporządzeń wraz z komentarzami, porady prawnika
  • terminarz zadań dyrektora
  • informacje na temat samodoskonalenia się dyrektora, marketingu i PR-u
  • gotowe do edycji i wydruku pliki – wzory dokumentów, ankiety, testy
  • publikacje dotyczące obowiązków dyrektora wynikających z bycia pracodawcą

Idealne narzędzie do zarządzania poradnią psychologiczno-pedagogiczną

Dyrektor placówki oszczędza czas, ponieważ dzięki intuicyjnemu interfejsowi szybko i wygodnie znajduje potrzebne informacje. Dodatkowo każdy abonent ma możliwość skonsultowania się z naszym prawnikiem w razie jakichkolwiek wątpliwości. Jedna licencja upoważnia jednocześnie trzy osoby do korzystania z publikacji.
Realizowanie zadań poradni psychologiczno pedagogicznej nigdy nie było tak proste!

  • Prawo – ustawy, rozporządzenia, aktualności, komentarze do aktów prawnych, porady prawnika
  • Terminarz zadań dyrektora
  • Zarządzanie poradnią – organizacja pracy poradni, finanse, wzory dokumentów
  • Dyrektor pracodawcą – stosunek pracy, urlopy, wynagrodzenie i inne świadczenia, stanowiska i kwalifikacje
  • Nadzór pedagogiczny
  • Kontrola zarządcza
  • Ochrona danych osobowych
  • BHP, ochrona przeciwpożarowa
  • Poradnie niepubliczne
  • Z praktyki poradni – praktyczna wiedza, studium przypadku
  • Samodoskonalenie dyrektora
  • Marketing i PR
  • HR
  • Ankiety i testy

Szczegółowe informacje:

Zawartość:
  • Artykuły i dokumenty (formularze, wnioski, ankiety)
  • Kalendarz – oddzielna aplikacja automatycznie uruchamiana z komputerem. Zarządzaj swoim czasem w domu i w poradni
  • Czytnik kanałów RSS – dodaj swoje ulubione strony internetowe do „Niezbędnika Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej”
  • Aktualności – powiadomienia o najnowszych informacjach oświatowych zaraz po ich opublikowaniu
Częstotliwość aktualizacji:Comiesięczna
Typ produktu:Płyta CD
Minimalne wymagania techniczne:Procesor minimum 733 MHz; minimum 256 MB pamięci operacyjnej RAM; 1,5 GB wolnego miejsca na dysku twardym; minimalna rozdzielczość ekranu 1024x768; system operacyjny: Windows XP, Vista, 7, 8, 10 (wersja instalacyjna), Windows, Mac OS, Linux (wersja online); najnowsza wersja przeglądarki internetowej: Internet Explorer (od wersji 9), Chrome (od wersji 40), FireFox (od wersji 35), Opera (od wersji 12), Safari (od wersji 5); pakiet biurowy; przeglądarka plików PDF; stacja dysków DVD; odpowiednia konfiguracja oprogramowania antywirusowego oraz zapory sieciowej umożliwiająca prawidłowe działanie programu; połączenie z Internetem.
Informacje dodatkowe:Produkt abonamentowy

Redakcja

Anna Rusin

Redaktor prowadząca

tel. 61 683 64 30 wew. 81

e-mail: arusin@oficynamm.pl

Współpracownicy

dr Patryk Kuzior

Specjalista w zakresie prawa oświatowego

Doktor nauk prawnych. Urzędnik państwowy zatrudniony na wyższym stanowisku w Służbie Cywilnej, od kilku lat zastępca rzecznika dyscyplinarnego.  Autor wielu opracowań naukowych i fachowych z zakresu prawa pracy i prawa oświatowego.

Michał Łyszczarz

Prawnik, specjalista w zakresie prawa oświatowego

Współautor komentarza do Ustawy o systemie oświaty oraz szeregu publikacji z zakresu prawa oświatowego i samorządowego. Obecnie zatrudniony w Wydziale Nadzoru Prawnego Śląskiego Urzędu Wojewódzkiego.

Marcin Majchrzak

Prawnik

Członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie, świadczy pomoc prawną w ramach własnej kancelarii doradztwa  prawnego, autor  licznych  opracowań  i  artykułów z zakresu tematyki kadrowo-płacowej, prawa związkowego oraz prawa oświatowego.

Jagna Niepokólczycka-Gac

Pedagog

Pedagog, socjoterapeuta, wieloletni  kurator  społecznego sądu rodzinnego i dla nieletnich.

Karolina Król-Komarnicka

Prawnik

Kierownik działu kadr i płac w państwowej instytucji. Autorka licznych artykułów dotyczących prawa oświatowego.

Magdalena Goetz

Magdalena Goetz

Psycholog, psychoterapeuta

Zajmuje się terapią młodzieży i dorosłych, prowadzi warsztaty psychoedukacyjne dla dzieci i młodzieży oraz szkoli rady pedagogiczne.

ZOBACZ CO MOŻESZ ZYSKAĆ

Abonament 3 miesięcznyAbonament 6 miesięcznyAbonament 12 miesięczny
Ilość miesięcy w prezencieXX1
Pendrive

X

6 z 12 części bestsellerowej serii "Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi"

 12 części bestsellerowej serii "Uczeń ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi"

Bezpłatne e-mailowe porady prawnikaX
Bezpłatne telefoniczne porady prawnikaX
Bezpłatne e-mailowe porady psychologaX
Bezpłatne e-mailowe porady pedagogaX

*promocje ważne do wyczerpania zapasów

PREZENTY NOWOROCZNE OD REDAKCJI (dostępne w panelu klienta)
• Scenariusz zajęć podróż na bezludną wyspę
• Scenariusz zajęć czytanie książki
• Scenariusz zajęć żywioł wody
• E-book Terapia osób z niepełnosprawnością z udziałem psów
• Prezentacja "Wielospecjalistyczna ocena funkcjonowania ucznia"

W marcowym „Niezbędniku Dyrektora Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej"

Arkusz organizacji pracy poradni psychologiczno-pedagogicznej

Szczegółową organizację działania poradni w danym roku szkolnym określa arkusz organizacji pracy poradni, opracowany przez dyrektora, z uwzględnieniem rocznego planu pracy oraz planu finansowego – w terminie do 30 kwietnia danego roku. Arkusz zatwierdza organ prowadzący poradnię w terminie do 25 maja danego roku. Dyrektor poradni uzyska najważniejsze informacje na temat arkusza organizacji pracy, które pozwolą odpowiednio przygotować dokument.

 

Dokumentacja ochrony danych po zmianach. Część I

Od 25 maja 2018 r. zacznie obowiązywać Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).  Po 25 maja 2018 r. administratorzy danych muszą spełniać wymagania przewidziane przepisami RODO, w tym w zakresie dokumentacji ochrony danych. Czytelnik z pierwszej części artykułu dowie się, które dotychczas wykorzystywane dokumenty należy zmienić, które z nich można nadal stosować, pod warunkiem dostosowania ich do wymagań RODO, a także jakie nowe dokumenty należy opracować. Autor opisuje również krok po kroku działania ułatwiające przejście ze „starej” dokumentacji na „nową”.

 

Dzieci wielojęzyczne i odmienne kulturowo w poradni

Diagnoza dzieci należących do mniejszości narodowych, etnicznych, społeczności posługujących się językiem regionalnym oraz nieznających języka polskiego lub znających go na niedostatecznym poziomie wymaga większej rozwagi podczas doboru metod diagnostycznych. Indywidualny sposób podejścia do tej grupy uczniów podczas prowadzonych badań nakazuje Rozporządzenie MEN w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły orzekające działające w publicznych poradniach psychologiczno-pedagogicznych. Dyrektor dowie się m.in. jakie warunki należy stworzyć podczas badania dziecka, aby wyeliminować jak najwięcej czynników mogących zakłócać prowadzone rozpoznanie. Podczas diagnozy dziecka kulturowo obcego szczególną uwagę zwraca się na narzędzia stosowane podczas badania, czytelnik zapozna się z przykładami narzędzi-testów, które może wykorzystać w swojej placówce. Autorka wspomina również o szoku kulturowym, ponieważ emocje mu towarzyszące mogą wpływać na obraz wyników badań.

 

Dokumentacja ochrony danych po zmianach. Część II

Po 25 maja 2018 r. administratorzy danych muszą spełniać wymagania przewidziane przepisami RODO, w tym w zakresie dokumentacji ochrony danych. W drugiej części artykułu autor kontynuuje opis działań, które ułatwią dyrektorowi przejście ze „starej” dokumentacji na „nową”. Dyrektor korzystając ze wskazówek uprości całą procedurę i w maksymalny sposób wykorzysta dotychczasowe wzory. Do artykułu zostały dołączone (wcześniej opublikowane) wzory dokumentów: Zgłoszenie naruszenia danych osobowych, Upoważnienie do przetwarzania danych osobowych, Rejestr czynności przetwarzania danych osobowych, Ewidencja osób upoważnionych do przetwarzania danych osobowych.

 

Eksperyment pedagogiczny

Wprowadzenie do procesu nauczania eksperymentu pedagogicznego jest przejawem nowatorskiego podejścia poradni do zmian w procesie dydaktyczno-wychowawczym oraz wzbogacenia istniejącego systemu oświaty o nowe rozwiązania. Celem eksperymentu pedagogicznego realizowanego w placówce jest rozwijanie kompetencji i wiedzy uczniów oraz nauczycieli. Czytelnik uzyska informacje, jak powinno przebiegać wprowadzenie eksperymentu pedagogicznego w poradni, jakie dokumenty należy przygotować, a także jakie obowiązki musi spełnić dyrektor po zakończeniu eksperymentu. Do artykułu został dołączony wzór Uchwały rady pedagogicznej w sprawie wprowadzenia eksperymentu pedagogicznego.

 

Kontrola i rozliczanie dotacji dla publicznych i niepublicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych

Od 1 stycznia 2018 r. zasady dotowania publicznych i niepublicznych poradni nie są już regulowane przez Ustawę o systemie oświaty, lecz przez nowy akt – Ustawę o finansowaniu zadań oświatowych. Tryb udzielania i rozliczania dotacji jest określony w uchwale organu stanowiącego tej jednostki samorządu, która jest właściwa do udzielania dotacji dla poradni, czyli powiatu. Dyrektor poradni dowie się, co dokładnie określa uchwała w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji; jakie rodzaje wydatków można pokryć dzięki dotacji; jak przebiega kontrola prawidłowości pobrania i wykorzystania dotacji.

 

Zmiany w zakresie przechowywania dokumentacji pracowniczej

13 lutego 2018 r. została ogłoszona Ustawa o zmianie niektórych ustaw w związku ze skróceniem okresu przechowywania akt pracowniczych oraz ich elektronizacją. Nowe regulacje mają wejść w życie 1 września 2019 r. Główne zmiany wynikające z wejścia w życie Ustawy dotyczą: skrócenia okresu przechowywania dokumentacji pracowniczej i akt osobowych pracowników z 50 do 10 lat, umożliwienia pracodawcom prowadzenia i przechowywania tej dokumentacji w postaci elektronicznej. Czytelnik zapozna się ze zmianami w prawie, dowie się m.in. kiedy okres przechowywania dokumentacji pracowniczej będzie ulegać wydłużeniu, czy jako pracodawca musi sporządzać nowe akta osobowe pracowników w przypadku podobnego zatrudnienia, kiedy pracownik może odebrać dokumentację.

 

Zasady wypłacania dodatkowych wynagrodzeń rocznych

Zasady wypłaty i ustalania wysokości dodatkowego wynagrodzenia rocznego dla nauczycieli, czyli tzw. trzynastki, określa Ustawa o dodatkowym wynagrodzeniu rocznym dla pracowników jednostek sfery budżetowej. Dyrektor poradni dowie się m.in. kto jest uprawniony do otrzymania dodatkowego wynagrodzenia, kiedy pracownik nie nabywa prawa do wynagrodzenia rocznego. Autor wyjaśnia również prawo do trzynastki po urlopie macierzyńskim. Do artykułu dodaliśmy wzór – Informacja o braku uprawnienia do dodatkowego wynagrodzenia rocznego.

 

Zakładowy fundusz świadczeń socjalnych a podatki

Działalność socjalna to usługi świadczone przez pracodawców na rzecz różnych form wypoczynku, działalności kulturalno-oświatowej, sportowo-rekreacyjnej, opieki nad dziećmi w żłobkach, klubach dziecięcych, opieki sprawowanej przez dziennego opiekuna lub nianię, opieki w przedszkolach oraz innych formach wychowania przedszkolnego, jak również udzielanie pomocy materialnej – rzeczowej lub finansowej, a także zwrotnej lub bezzwrotnej pomocy na cele mieszkaniowe na warunkach określonych umową.  Należy pamiętać, że jedynym kryterium przyznawania świadczeń z ZFŚS jest kryterium socjalne. Dyrektor dowie się, jakie są skutki niestosowania kryterium socjalnego, jakie świadczenia są wolne od podatku dochodowego (autorka wyjaśnia na przykładach), autorka dodaje również informacje na temat świadczeń urlopowych i imprez finansowanych z ZFŚŚ, ubezpieczeń indywidualnych i grupowych, a także karnetów sportowych itp.

 

Kwalifikacje logopedy po zmianach w PPP

Nowe Rozporządzenie w sprawie szczegółowych kwalifikacji wymaganych od nauczycieli jest zredagowane nieco inaczej niż dotychczas obowiązujące rozporządzenie z 2009 r. dotyczące nauczycielskich kwalifikacji. Może to być przyczyną problemów interpretacyjnych przy ustalaniu praw poszczególnych nauczycieli do wykonywania dotychczasowego zajęcia. Takie niejasności mogą dotyczyć także kwalifikacji logopedy, a w szczególności przypadku, gdy ma on ukończone studia na kierunku niezwiązanym z tą specjalnością, ale uzupełnione studiami podyplomowymi w zakresie logopedii. Dyrektor poradni dowie się jak interpretować przepisy, co pozwoli zrozumieć, jakie kwalifikacje powinna mieć osoba do zajmowania stanowiska nauczyciela logopedy w poradni.

 

 

Kontrola zarządcza a poradnie niepubliczne

Kwestia kontroli zarządczej w placówkach niepublicznych jest dość kłopotliwa. Specyficzne przepisy prawne nie definiują wprost tej kwestii, potrzebne więc są szczegółowe interpretacje, by odpowiedzieć na pytanie, czy poradnia niepubliczna musi prowadzić kontrolę zarządcza w taki sam sposób, jak placówka publiczna, czy też styl zarządzania taką jednostką zależy wyłącznie od jej osoby prowadzącej. Czytelnik zapozna się z przepisami prawnymi regulującymi prowadzenie kontroli zarządczej w poradni niepublicznej, autor szczegółowo je interpretuje, co pozwoli dyrektorowi uniknąć błędów podczas wykonywania swoich obowiązków.

 

Zawiadomienie sądu o naruszeniu wykonywania władzy rodzicielskiej

W praktyce funkcjonowania poradni mogą pojawić się sytuacje, gdy pracownicy będą mieć wątpliwości w zakresie prawidłowego wykonywania władzy rodzicielskiej przez rodziców dziecka znajdującego się pod opieką poradni. Czytelnik otrzyma informacje, w jaki sposób należy zgłosić zawiadomienie do sądu; co może zrobić sąd, kiedy w wyniku wszczętego postępowania z urzędu dojedzie do przekonania, że dobro dziecko faktycznie było zagrożone. Do artykułu dodaliśmy wzór wniosku o wgląd w sytuację rodzinną dziecka.

 

Terminarz zadań dyrektora – maj 2018

Spis zadań dyrektora poradni, które musi wykonać w maju wraz z datą wykonania i podstawą prawną.

 

Porady prawnika

Odpowiedzi prawnika na pytania zadane przez czytelników, dotyczące m.in. organizacji pracy placówki i spraw kadrowych.

 

Wzory dokumentów:

  • Zarządzenie w sprawie zastępowania dyrektora poradni w czasie jego nieobecności w placówce
  • Zarządzenie Dyrektora – schemat
  • Zarządzenie Dyrektora w sprawie zebrania rady pedagogicznej
  • Zarządzenie Dyrektora w sprawie wprowadzenia Regulaminu wynagradzania pracowników niepedagogicznych
  • Zarządzenie Dyrektora w sprawie wprowadzenia Regulaminu ZFŚS
  • Zarządzenie Dyrektora w sprawie wprowadzenia Regulaminu oceniania pracowników poradni
  • Wniosek o wydanie orzeczenia
  • Wniosek o wydanie opinii
  • Uchwały rady pedagogicznej

 

 

Powiązane

NEWSLETTER