Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Dla DPS-ów

Nowość SZKOLENIE „ALTERNATYWNE SPOSOBY POROZUMIEWANIA TRENING UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH” Powiększ

SZKOLENIE „ALTERNATYWNE SPOSOBY POROZUMIEWANIA. TRENING UMIEJĘTNOŚCI KOMUNIKACYJNYCH”



Komunikacja jest środkiem wymiany informacji między ludźmi, jednakże u osób z niepełnosprawnością proces ten jest zaburzony. W takich przypadkach szuka się alternatywnych i wspomagających metod porozumiewania się (ang. Alternative and Augmentative Communication - AAC). Służą one odbudowywaniu więzi komunikacyjnych, dają szansę na kontakt z drugim człowiekiem, na rozpoczęcie efektywniejszej edukacji, a także zwiększenie samodzielności.

Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 17 stycznia 2018 r. zmieniającym rozporządzenie w sprawie domów pomocy społecznej wychodzimy naprzeciw Państwa potrzebom i oferujemy szkolenie w tym zakresie.

CELE SZKOLENIA:
Zapoznanie z problemami w funkcjonowaniu osób z niepełnosprawnością oraz różnymi metodami
wspierania ich aktywności z wykorzystaniem alternatywnych lub wspomagających sposobów
porozumiewania się.

PRELEGENT:
Pedagog specjalny, neurologopeda, psycholog, terapeuta AAC

PROGRAM SZKOLENIA:

  1. Werbalne i niewerbalne sposoby porozumiewania się i ich rola w zwiększeniu samodzielności.
  2. Zastępcze formy komunikacji – analiza pojęcia, komunikacja alternatywna a wspomagająca.
  3. Cele nauki porozumiewania się i ich zmienność w zależności od poziomu rozwoju osoby niepełnosprawnej.
  4. Wybór metody porozumiewania się w zależności od możliwości fizycznych, intelektualnych, motywacji i emocji.
  5. Klasyfikacja symboli używanych do komunikacji alternatywnej.
  6. Omówienie najważniejszych systemów niewerbalnej komunikacji.
  7. Wykorzystanie technik AAC do regulacji zachowania osoby z autyzmem i innymi problemami w zachowaniu.
  8. Dokonywanie oceny możliwości komunikacyjnych osoby dotkniętej niepełnosprawnością .
  9. Wdrażanie nauki porozumiewania się w codzienne życie podopiecznego, dziecka w placówce i w domu.
  10. Użycie sprzętu ułatwiającego niewerbalną komunikację.
NEWSLETTER