Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Czasopisma

PAKIET NOWOCZESNY PLUS Sygnał. Magazyn Wychowawcy Powiększ

PAKIET NOWOCZESNY PLUS Sygnał. Magazyn Wychowawcy

299,00 zł z VAT

Nowy

PAKIET NOWOCZESNY PLUS zawiera:

  • dwa egzemplarze prenumeraty w formie papierowej

  • e-prenumeratę dla dyrektora szkoły i wszystkich nauczycieli

  • dostęp do panelu Klienta, gdzie znajdują się dodatkowe materiały

  • możliwość zakupu Kalendarza Oświatowego w cenie 36,91 zł brutto

Prenumerata: 12 miesięcy

More details

04_cover-photo_2017.jpg

Wartościowe publikacje dla nauczycieli zebrane w jednym miejscu

W „Sygnale" znajdą Państwo:

  • praktyczne materiały dla każdego nauczyciela – gotowe scenariusze nieszablonowych zajęć, lekcji wychowawczych, karty pracy, wzory dokumentów – można je edytować, drukować, kserować,
  • bieżące omówienie zmian w prawie, które przekładają się na zadania i obowiązki nauczycieli,
  • informacje o ciekawych inicjatywach prowadzonych z powodzeniem w innych placówkach,
  • omówienie nowatorskich rozwiązań, najnowszych technologii i innowacyjnych metod nauczania,
  • wywiady z cenionymi naukowcami, ekspertami i edukatorami,
  • informacje o ciekawych wydarzeniach, nowościach wydawniczych, premierach filmowych,
  • cenne wskazówki praktyków – doświadczonych nauczycieli, pedagogów, psychologów, prawników i ekspertów oświatowych,
  • porady prawnika dotyczące m.in. wynagrodzenia, awansu zawodowego, doskonalenia zawodowego czy urlopów.

Inspirujące materiały dla nauczycieli – wsparcie w codziennej pracy

„Sygnał. Magazyn Wychowawcy” zawiera praktyczne porady, cenne opinie ekspertów oraz materiały dla nauczycieli potrzebne do prowadzenia ciekawych lekcji: scenariusze lekcji, karty pracy, propozycje zajęć do nauki poprzez zabawę, pomoce dydaktyczne dla różnych etapów edukacji. Dodatkowo dostarcza informacji o innowacjach edukacyjnych i ciekawych inicjatywach prowadzonych z sukcesem w innych placówkach. Jeśli przeglądasz publikacje dla nauczycieli i zastanawiasz się, które czasopismo wybrać, zaufaj miesięcznikowi, który w pełni odpowiada na potrzeby współczesnych nauczycieli.

  • Temat wydania – eksperci i praktycy o aktualnych problemach nie tylko wychowawczych
  • Z każdej strony – wielopłaszczyznowe podejście do tematu ważnego edukacyjnie i społecznie
  • Teczka nauczyciela – materiały dla nauczycieli pomocne w prowadzeniu zajęć i lekcji wychowawczych oraz przydatne w rozwoju zawodowym
  • Szkoła jutra – innowacyjne nauczanie krok po kroku
  • Szkoła neuronów – odkrycia neuronauk a wspieranie uczniów w rozwijaniu pasji i zainteresowań
  • Doskonalenie i rozwój – coaching i mentoring a praca nauczyciela
  • Klasa w kinie – omówienie wartościowych premier filmowych, na które warto wybrać się z klasą
  • Prawa belfra – doświadczony prawnik radzi nauczycielom
  • Mała szkoła – wychowywanie i nauczanie w klasach I–III szkoły podstawowej
  • Recenzje – najciekawsze książkowe publikacje dla nauczycieli przydatne w pracy
  • Felieton – bieżące tematy w lekkiej formie

Facebook Sygnał. Magazyn Wychowawcy

Szczegółowe informacje:

ISSN:2299-7199
Numer:6 (63) czerwiec–lipiec 2018    
Liczba stron:60
Częstotliwość ukazywania się:miesięcznik, 11 wydań w roku, 06-07 wydanie łączone
Parametry techniczne:czasopismo, 205 x 275 mm

Edyta Detz

Edyta Detz

Redaktor prowadząca                 

tel. 728 313 293

e-mail: edetz@oficynamm.pl

Agnieszka Domagała

Redaktor prowadząca

tel. 728 313 281

e-mail: adomagala@oficynamm.pl

Małgorzata Celuch

Małgorzata Celuch

Wicedyrektorka w zespole szkół, nauczycielka matematyki i informatyki z wieloletnim stażem pracy, egzaminatorka, współorganizatorka międzyszkolnych zawodów matematycznych.

Magdalena Goetz

Magdalena Goetz

Psycholożka i psychoterapeutka zajmująca się terapią młodzieży i dorosłych. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne oraz szkolenia dla rad pedagogicznych. Angażuje się w projekty związane z promowaniem równości w edukacji i troską o psychiczny dobrostan osób pracujących w zawodach usług społecznych.
dr Iwona Grodź 

dr Iwona Grodź

Literaturoznawca, filmoznawca, historyk sztuki, muzykolog. Autorka książek: Synergia sztuki i nauki w twórczości Zbigniewa Rybczyńskiego, Zaszyfrowane w obrazie. O filmach Wojciecha Jerzego Hasa, Jerzy Skolimowski, Rękopis znaleziony w Saragossie Wojciecha Jerzego Hasa. Interesuje się kulturoznawstwem, filozofią i psychologią, a także ideą „korespondencji” sztuk.
dr Marek Kaczmarzyk

dr Marek Kaczmarzyk

Wykładowca, biolog, neurodydaktyk i memetyk. Popularyzator nauki, autor podręczników, programów szkolnych i publikacji z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Proponuje spojrzenie na edukację przez pryzmat znaczenia podłoża biologicznego. Kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii (WBiOŚ, UŚ).
dr Ewa Kaptur

dr Ewa Kaptur

Adiunkt na WFPiK na UAM w Poznaniu, językoznawca, dyplomowany nauczyciel emisji głosu, logopeda, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zajmuje się emisją głosu, wczesną interwencją logopedyczną oraz diagnozą i terapią logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Małgorzata Kowalska

Małgorzata Kowalska

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autorka tekstów poświęconych edukacji i wychowaniu, redaktorka specjalizująca się m.in. w publikacjach o tematyce oświatowej.
Joanna Krzemińska

Joanna Krzemińska

Nauczycielka języka polskiego i terapeutka z zakresu terapii pedagogicznej w Szkołach MIKRON w Łodzi. Pomysłodawczyni i koordynatorka konkursów „Lektury w kadrze” oraz „Baśnie, naturalnie!” Inicjatorka projektu „Stworzeni z wyobraźni”. Członkini grupy „Superbelfrzy”. Autorka bloga „Zakręcony belfer wyznająca zasadę: dzień bez szalonego pomysłu, dniem straconym.

Joanna Łukowicz-Loska

Joanna Łukowicz-Loska

Autorka indywidualnych metod pracy z uczniami wybitnie zdolnymi i dysfunkcyjnymi, nauczycielka, autorka badań i analiz dotyczących zagadnień filologicznych, pedagogicznych i społecznych, recenzentka, krytyk, powieściopisarka.

Marcin Majchrzak

Marcin Majchrzak

Radca prawny oraz członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Świadczy pomoc prawną w ramach własnej kancelarii doradztwa prawnego. Jest autorem licznych opracowań i artykułów z zakresu tematyki kadrowo-płacowej, prawa związkowego oraz prawa oświatowego.

dr Marta Majorczyk

dr Marta Majorczyk

Pedagog, doradca rodzinny, trener, wykładowca akademicki, adiunkt w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów w Collegium Da Vinci w Poznaniu, współautorka innowacyjnego kierunku Edukacja Prorozwojowa, kierownik studiów podyplomowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz terapii pedagogicznej w CDV, pracownik niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej w Poznaniu.

Joanna Marglarczyk

Joanna Marglarczyk

Absolwentka Liceum Plastycznego i Akademii Sztuk Pięknych. Ukończyła studia podyplomowe z Przygotowania Pedagogicznego. Brała udział w wystawach zbiorowych oraz indywidualnych. Jest art directorem w jednej z poznańskich agencji reklamowych. Prowadzi bloga ilustracyjnego kreskaasi.blogspot.com.

Katarzyna Skolimowska

Katarzyna Skolimowska

Nauczycielka języka polskiego, opiekunka szkolnych klubów wolontariusza, instruktorka szkolnych zajęć teatralnych, autorka bloga inspiracjedlaszkoly.pl, współautorka książki Wychowanie do Osobistego Rozwoju. Scenariusze zajęć rozwijających kompetencje miękkie i umiejętności osobiste wśród dzieci i młodzieży, inicjatorka i autorka projektu FitEdukacja.

Monika Sobkowiak

Nauczycielka wrocławskiego przedszkola, logopeda, nastawiona na ciągłe poszukiwanie kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i nie tylko, prowadząca bloga https://panimonia.pl inspirującego do innowacyjnego działania innych nauczycieli        

dr Marta Szczygieł

dr Marta Szczygieł

Socjolożka wykształcona w Japonii, skąd wciąż czerpie inspiracje do badań. Specjalizuje się w socjologii kultury, zwłaszcza w analizie porównawczej i odkrywaniu „kulturowego zaprogramowania” człowieka.
dr Tomasz Tokarz

dr Tomasz Tokarz

Wykładowca, coach, trener, mediator. Koordynator merytoryczny w NAVIGO – Centrum Innowacyjnej Edukacji. Nauczyciel historii oraz technologii informacyjno-komunikacyjnych w szkołach alternatywnych. Autor bloga: innowacyjnaedukacja.blogspot.com. Fan nowych technologii. Członek Rady Programowej Sieci Kompetencji Cyfrowych KOMET@. Prowadzi szkolenia dotyczące wykorzystania urządzeń mobilnych w realizacji podstawy programowej     

Sygnał. Magazyn WychowawcyW czerwcowo–lipcowym „Sygnale. Magazynie Wychowawcy"

16 stron inspirujących scenariuszy:

  • Przemówienie wychowawcy na zakończenie roku szkolnego
  • Inteligencja finansowa, czyli dlaczego pieniądze jednak dają szczęście? Scenariusz lekcji dla uczniów szkół podstawowych i gimnazjum
  • Witajcie wakacje! Scenariusz na zakończenie I klasy
  • Piękny, czyli jaki? Scenariusz zajęć dla uczniów klas IV–VII
  • Wartość przyjaźni. Scenariusz lekcji wychowawczej
  • Ideał, wzory osobowe i autorytet. Scenariusz lekcji wychowawczej
  • Wartość patriotyzmu. Scenariusz lekcji wychowawczej

Temat wydania: Aleksandra Bieńkowska, W grupie siła

Praca w grupach, której wartość podkreślana jest we wszelkich wytycznych i scenariuszach, jest tak naprawdę niełatwą sztuką. Nauczycielom kształconym w systemie, w którym prowadzący dzierży całą władzę nad lekcją, trudno się przestawić. Jak nie stracić kontroli nad czasem i realizacją celu lekcji? W jaki sposób zaangażować całą grupę do działania? Autorka udziela wskazówek do pracy dla nauczycieli, m.in. na temat dzielenia się wiedzą z innymi, wyboru lidera pracy w grupie oraz wspólnego osiągania celu.

Wywiad z dr. Tomaszem Tokarzem

Dużo się ostatnio mówi o negatywnym wpływie smartfonów na zdolności poznawcze uczniów. Tymczasem dr Tomasz Tokarz przekonuje, że cyfrowej rewolucji nie powinniśmy się bać. Wystarczy korzystać z niej z głową. Poza tym to dobra płaszczyzna do porozumienia z uczniami. Obie strony mogą uczyć się od siebie nawzajem i czerpać z tego radość.

Joanna Świercz, Matematyka realistyczna

Z podstawy programowej matematyki obowiązującej od roku szkolnego 2017/2018 wynika, że „(…) nauczanie matematyki powinno być organizowane w taki sposób, by uczniowie koncentrowali się na odniesieniach do znanej sobie rzeczywistości, a stosowane pojęcia i metody powinny być powiązane z obiektami występującymi w znanym środowisku”. Podpowiadamy, w jaki sposób zrealizować postulat podstawy. Materiał zawiera przykłady zadań matematycznych

Zofia Grudzińska, Nowa podstawa programowa. Szkoły ponadpodstawowe – część I

Nowa podstawa programowa zacznie obowiązywać od roku szkolnego 2019/2020 (Rozporządzenie z dnia 30 stycznia 2018 r. w sprawie nowej podstawy programowej kształcenia ogólnego dla czteroletniego liceum ogólnokształcącego, pięcioletniego technikum oraz dwuletniej branżowej szkoły II stopnia). W zależności od wykładanego przedmiotu pierwsze reakcje tworzą całą gamę emocji, od zadowolenia do oburzenia. W pierwszej części – omówienie procesu konsultacji, preambuły oraz zmian w zakresie języka polskiego oraz języków obcych.

Małgorzata Taraszkiewicz, Trening kreatywności

Poruszamy się w świecie schematów, nawyków, automatycznych reakcji i działań i nie ma w tym nic złego. Gdybyśmy musieli przez cały czas podejmować decyzje i analizować możliwe wybory, zapewne byłoby to niesłychanie wyczerpujące i… niepraktyczne. Jeśli jednak chcemy coś zmienić, poprawić, wymyślić nowe, lepsze rozwiązanie, niezbędna jest kreatywność.

Marcin Majchrzak, Reorganizacja pracy szkoły. Krok po kroku

Informacje na temat możliwości skierowania nauczyciela do pracy okresowej w innej placówce, uprawnienia organu prowadzącego do nałożenia obowiązku na nauczyciela pracy w innej szkole, zobowiązania nauczyciela do odpłatnej pracy w godzinach ponadwymiarowych, podjęcia lub kontynuacji dodatkowego zatrudnienia, pierwszeństwa w zatrudnieniu oraz zwalniania nauczycieli wygaszanych gimnazjów.

dr Marta Szczygieł, Na WDŻ-ecie bez zmian

Reforma systemu edukacji tylko pozornie nie ominęła wychowania do życia w rodzinie. Jakie treści są propagowane w podręcznikach? Jakie są oczekiwania uczniów? I czy jest szansa na dobrą zmianę? Odpowiedzi znajdą Państwo w artykule.

dr Agnieszka Lubowiedzka, Szczególnie istotne potrzeby

Kształtowanie wartości moralnych u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną może napotkać trudności wynikające z niskiego poziomu umiejętności percepcyjnych, intelektualnych i wykonawczych. Barierami mogą być niskie poczucie własnej wartości, lęk przed porażką, niewystarczająca motywacja. Tego typu ograniczenia nie powinny jednak zniechęcać wychowawców.

Agnieszka StraszewskaSzkoła współpracy

Czy nauczyciele, uczniowie i rodzice mogą grać do jednej bramki? Jak udoskonalać współpracę między tymi grupami? Co zrobić, by każda z nich miała realny wpływ na funkcjonowanie szkoły? Omawiamy innowacyjny projekt integracji środowiska szkolnego i prezentujemy przykład jego zastosowania.

Wioletta Neumann, Lekcje na cztery łapy

Kynoterapia (dogoterapia) to metoda wspomagająca rehabilitację, edukację i rewalidację, w której motywatorem do podejmowania działań jest odpowiednio wyszkolony pies, prowadzony przez wykwalifikowanego terapeutę. To teoria. A jak to wygląda w praktyce?

A poza tym:

  • Kalendarium
  • Aktualności
  • Felieton dr. Tomasza Tokarza i Joanny Krzemińskiej
  • Recenzje
  • Klasa w kinie – omówienie premiery filmowej. W bieżącym numerze Thelma, norweskiego reżysera Joachima Tiera
  • Żartobliwy rysunek – praca nauczyciela z przymrużeniem oka

Nie jesteś naszym czytelnikiem? Czas to zmienić!

Zamów prenumeratę (infolinia 800 702 902, tel. 61 653 64 30, e-mail zamowienia@oficynamm.pl) i zapytaj o pakiet powitalny.

Zachęcamy do bezpłatnego pobrania przykładowych artykułów, które pochodzą z miesięcznika „Sygnał. Magazyn Wychowawcy".

 Artykuł – W grupie siła

 Artykuł – Matematyka realistyczna

 Scenariusz – Witajcie wakacje. Scenariusz na zakończenie I klasy

NEWSLETTER