Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Czasopisma

Nowość Sygnał. Magazyn Wychowawcy Powiększ

PAKIET STANDARDOWY Sygnał. Magazyn Wychowawcy

199,00 zł z VAT

Nowy

PAKIET STANDARDOWY zawiera:

  • roczną prenumeratę w formie papierowej

  • dostęp do panelu Klienta, gdzie znajdują się dodatkowe materiały

  • możliwość zakupu Kalendarz Oświatowy w cenie 36,91 zł brutto

More details

04_cover-photo_2017.jpg

Wartościowe publikacje dla nauczycieli zebrane w jednym miejscu

W „Sygnale" znajdą Państwo:

  • praktyczne materiały dla każdego nauczyciela – gotowe scenariusze nieszablonowych zajęć, lekcji wychowawczych, karty pracy, wzory dokumentów – można je edytować, drukować, kserować,
  • bieżące omówienie zmian w prawie, które przekładają się na zadania i obowiązki nauczycieli,
  • informacje o ciekawych inicjatywach prowadzonych z powodzeniem w innych placówkach,
  • omówienie nowatorskich rozwiązań, najnowszych technologii i innowacyjnych metod nauczania,
  • wywiady z cenionymi naukowcami, ekspertami i edukatorami,
  • informacje o ciekawych wydarzeniach, nowościach wydawniczych, premierach filmowych,
  • cenne wskazówki praktyków – doświadczonych nauczycieli, pedagogów, psychologów, prawników i ekspertów oświatowych,
  • porady prawnika dotyczące m.in. wynagrodzenia, awansu zawodowego, doskonalenia zawodowego czy urlopów.

Inspirujące materiały dla nauczycieli – wsparcie w codziennej pracy

„Sygnał. Magazyn Wychowawcy” zawiera praktyczne porady, cenne opinie ekspertów oraz materiały dla nauczycieli potrzebne do prowadzenia ciekawych lekcji: scenariusze lekcji, karty pracy, propozycje zajęć do nauki poprzez zabawę, pomoce dydaktyczne dla różnych etapów edukacji. Dodatkowo dostarcza informacji o innowacjach edukacyjnych i ciekawych inicjatywach prowadzonych z sukcesem w innych placówkach. Jeśli przeglądasz publikacje dla nauczycieli i zastanawiasz się, które czasopismo wybrać, zaufaj miesięcznikowi, który w pełni odpowiada na potrzeby współczesnych nauczycieli.

  • Temat wydania – eksperci i praktycy o aktualnych problemach nie tylko wychowawczych
  • Z każdej strony – wielopłaszczyznowe podejście do tematu ważnego edukacyjnie i społecznie
  • Teczka nauczyciela – materiały dla nauczycieli pomocne w prowadzeniu zajęć i lekcji wychowawczych oraz przydatne w rozwoju zawodowym
  • Szkoła jutra – innowacyjne nauczanie krok po kroku
  • Lekcje dobrego mówienia – praktyczne wskazówki dla nauczycieli, jak dbać o głos, jak przemawiać
  • Szkoła neuronów – odkrycia neuronauk a wspieranie uczniów w rozwijaniu pasji i zainteresowań
  • Doskonalenie i rozwój – coaching i mentoring a praca nauczyciela
  • Klasa w kinie – omówienie wartościowych premier filmowych, na które warto wybrać się z klasą
  • Prawa belfra – doświadczony prawnik radzi nauczycielom
  • Mała szkoła – wychowywanie i nauczanie w klasach I–III szkoły podstawowej
  • Recenzje – najciekawsze książkowe publikacje dla nauczycieli przydatne w pracy
  • Felieton – bieżące tematy w lekkiej formie

Facebook Sygnał. Magazyn Wychowawcy

Szczegółowe informacje:

ISSN:2299-7199
Numer:4 (61) kwiecień 2018    
Liczba stron:60
Częstotliwość ukazywania się:miesięcznik, 11 wydań w roku, 06-07 wydanie łączone
Parametry techniczne:czasopismo, 205 x 275 mm
Edyta Detz

Edyta Detz

Redaktor prowadząca                 

tel. 728 313 293

e-mail: edetz@oficynamm.pl

Agnieszka Domagała

Redaktor prowadząca

tel. 728 313 281

e-mail: adomagala@oficynamm.pl

Małgorzata Celuch

Małgorzata Celuch

Wicedyrektorka w zespole szkół, nauczycielka matematyki i informatyki z wieloletnim stażem pracy, egzaminatorka, współorganizatorka międzyszkolnych zawodów matematycznych.

Magdalena Goetz

Magdalena Goetz

Psycholożka i psychoterapeutka zajmująca się terapią młodzieży i dorosłych. Prowadzi warsztaty psychoedukacyjne oraz szkolenia dla rad pedagogicznych. Angażuje się w projekty związane z promowaniem równości w edukacji i troską o psychiczny dobrostan osób pracujących w zawodach usług społecznych.
dr Iwona Grodź 

dr Iwona Grodź

Literaturoznawca, filmoznawca, historyk sztuki, muzykolog. Autorka książek: Synergia sztuki i nauki w twórczości Zbigniewa Rybczyńskiego, Zaszyfrowane w obrazie. O filmach Wojciecha Jerzego Hasa, Jerzy Skolimowski, Rękopis znaleziony w Saragossie Wojciecha Jerzego Hasa. Interesuje się kulturoznawstwem, filozofią i psychologią, a także ideą „korespondencji” sztuk.
dr Marek Kaczmarzyk

dr Marek Kaczmarzyk

Wykładowca, biolog, neurodydaktyk i memetyk. Popularyzator nauki, autor podręczników, programów szkolnych i publikacji z zakresu biologicznych i memetycznych kontekstów kształcenia. Proponuje spojrzenie na edukację przez pryzmat znaczenia podłoża biologicznego. Kierownik Pracowni Dydaktyki Biologii (WBiOŚ, UŚ).
dr Ewa Kaptur

dr Ewa Kaptur

Adiunkt na WFPiK na UAM w Poznaniu, językoznawca, dyplomowany nauczyciel emisji głosu, logopeda, specjalista wczesnego wspomagania rozwoju dziecka. Zajmuje się emisją głosu, wczesną interwencją logopedyczną oraz diagnozą i terapią logopedyczną dzieci w wieku przedszkolnym i szkolnym.

Małgorzata Kowalska

Małgorzata Kowalska

Absolwentka filologii polskiej na Uniwersytecie im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, autorka tekstów poświęconych edukacji i wychowaniu, redaktorka specjalizująca się m.in. w publikacjach o tematyce oświatowej.
Joanna Krzemińska

Joanna Krzemińska

Nauczycielka języka polskiego i terapeutka z zakresu terapii pedagogicznej w Szkołach MIKRON w Łodzi. Pomysłodawczyni i koordynatorka konkursów „Lektury w kadrze” oraz „Baśnie, naturalnie!” Inicjatorka projektu „Stworzeni z wyobraźni”. Członkini grupy „Superbelfrzy”. Autorka bloga „Zakręcony belfer wyznająca zasadę: dzień bez szalonego pomysłu, dniem straconym.

Joanna Łukowicz-Loska

Joanna Łukowicz-Loska

Autorka indywidualnych metod pracy z uczniami wybitnie zdolnymi i dysfunkcyjnymi, nauczycielka, autorka badań i analiz dotyczących zagadnień filologicznych, pedagogicznych i społecznych, recenzentka, krytyk, powieściopisarka.

Marcin Majchrzak

Marcin Majchrzak

Radca prawny oraz członek Okręgowej Izby Radców Prawnych w Warszawie. Świadczy pomoc prawną w ramach własnej kancelarii doradztwa prawnego. Jest autorem licznych opracowań i artykułów z zakresu tematyki kadrowo-płacowej, prawa związkowego oraz prawa oświatowego.

dr Marta Majorczyk

dr Marta Majorczyk

Pedagog, doradca rodzinny, trener, wykładowca akademicki, adiunkt w Katedrze Edukacji i Nowych Mediów w Collegium Da Vinci w Poznaniu, współautorka innowacyjnego kierunku Edukacja Prorozwojowa, kierownik studiów podyplomowych edukacji przedszkolnej i wczesnoszkolnej oraz terapii pedagogicznej w CDV, pracownik niepublicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej w Poznaniu.

Joanna Marglarczyk

Joanna Marglarczyk

Absolwentka Liceum Plastycznego i Akademii Sztuk Pięknych. Ukończyła studia podyplomowe z Przygotowania Pedagogicznego. Brała udział w wystawach zbiorowych oraz indywidualnych. Jest art directorem w jednej z poznańskich agencji reklamowych. Prowadzi bloga ilustracyjnego kreskaasi.blogspot.com.

Katarzyna Skolimowska

Katarzyna Skolimowska

Nauczycielka języka polskiego, opiekunka szkolnych klubów wolontariusza, instruktorka szkolnych zajęć teatralnych, autorka bloga inspiracjedlaszkoly.pl, współautorka książki Wychowanie do Osobistego Rozwoju. Scenariusze zajęć rozwijających kompetencje miękkie i umiejętności osobiste wśród dzieci i młodzieży, inicjatorka i autorka projektu FitEdukacja.

Monika Sobkowiak

Nauczycielka wrocławskiego przedszkola, logopeda, nastawiona na ciągłe poszukiwanie kreatywnych rozwiązań edukacyjnych i rozwijanie twórczego myślenia u dzieci w wieku przedszkolnym i nie tylko, prowadząca bloga https://panimonia.pl inspirującego do innowacyjnego działania innych nauczycieli        

dr Marta Szczygieł

dr Marta Szczygieł

Socjolożka wykształcona w Japonii, skąd wciąż czerpie inspiracje do badań. Specjalizuje się w socjologii kultury, zwłaszcza w analizie porównawczej i odkrywaniu „kulturowego zaprogramowania” człowieka.
dr Tomasz Tokarz

dr Tomasz Tokarz

Doktor nauk humanistycznych, wykładowca akademicki, mediator, trener kompetencji społecznych. Badacz i działacz edukacyjny. Koordynator merytoryczny w NAVIGO – Centrum Innowacyjnej Edukacji. Nauczyciel w alternatywnych szkołach. Jego pasją jest pisanie o nowoczesnym obliczu edukacji i rozwoju osobistym.

Sygnał. Magazyn Wychowawcy

W kwietniowym „Sygnale. Magazynie Wychowawcy"

Teczka nauczyciela – 16 stron inspirujących scenariuszy

  • Izabela Czaja-Antoszek, Moja samoocena to siła żywiołu – scenariusz warsztatów dla uczniów klas IV–VII

  • Monika Sobkowiak, Na pierwszym planie zdrowe odżywianie – scenariusz lekcji dla uczniów klas I–III przygotowany z okazji Światowego Dnia Zdrowia

  • Joanna Obuchowska, Szanuję pracę innych – scenariusz dla uczniów klas IV–VII przygotowany z okazji Światowego Dnia Książki i Praw Autorskich

  • Małgorzata Wesołowska, Wiosna dookoła nas – scenariusz z wykorzystaniem Technik Freineta, Oceniania Kształtującego i narzędzie TIK

  • Samanta Dryja-Zabielska, Produkujmy mniej śmieci – scenariusz lekcji z okazji Międzynarodowego Dnia Ziemi

Temat wydania: Marta Ciesielska, Katarzyna Kaczmarek, Ewa Wojciechowska, (Z)grane lekcje

Czy pamiętają Państwo konkurs „Zgamifikuj lekcję i wygraj gry”, który zorganizowaliśmy na naszym fanpage’u? Poprosiliśmy nauczycieli, by podzielili się z nami swoimi pomysłami na przeprowadzenie zgamifikowanej lekcji. W bieżącym numerze prezentujemy Państwu przepisy na gry, które zwyciężyły w konkursie.

Joanna Świercz, Matematyczne bingo

Nie ulega wątpliwości, że stosowanie metod aktywizujących na lekcjach matematyki jest wyzwaniem. Wyzwaniem zarówno metodycznym, jak i organizacyjnym. Mimo zmian, jakie przez ostatnie 15 lat zaszły w systemie edukacyjnym, praca z wykorzystaniem tych metod wzbudza nadal wiele kontrowersji. Autorka artykułu przekonuje, że warto je stosować i dzieli się z czytelnikami swoimi sprawdzonymi pomysłami.

Joanna Obuchowska, Samoocena w procesie uczenia się

Jeśli szkoły dbają się o budowanie poczucia własnej wartości oraz podnoszenie samooceny, uczniowie chętnie podejmują wyzwania, nie obawiają się zmian, są zdolni dostosować się do nowych warunków, są pewni siebie, znają swoje ograniczenia, potrafią prosić o pomoc, a zarazem gotowi są jej udzielać. Jak ich wspierać? Odpowiedź w artykule.

Magdalena Widłak-Langer, Odporność psychiczna

Nadmiar bodźców, konieczność „bycia na bieżąco” czy nieustannej dostępności mocno obciążają układ nerwowy. Funkcjonowanie w świecie emocji staje się coraz trudniejsze. Pojawiają się stres, frustracja, niezadowolenie z siebie, lęk, wstyd, a chęć bycia coraz lepszym nie pomaga. Aby dobrze radzić sobie z tymi obciążeniami, należy rozwijać odporność psychiczną. Autorka podpowiada, w jaki sposób ją kształtować.

Marcin Majchrzak, Emerytury

W artykule znajdą Państwo informacje na temat m.in.: likwidacji emerytury częściowej (październik 2017), przejścia na emeryturę nauczycieli likwidowanych gimnazjów bez względu na wiek, obniżenia powszechnego wieku emerytalnego oraz prawa do skorzystania ze świadczenia kompensacyjnego.

Dariusz Skrzyński, Ochrona danych osobowych

Unijne przepisy wprowadzają duże zmiany w zakresie przetwarzania danych osobowych przez jednostki oświatowe. Nowe zasady zaczną obowiązywać 25 maja 2018 r. Dotyczą one nie tylko administratorów danych, ale również szeregowych pracowników. Nauczyciele również muszą przygotować się do ich wdrożenia.

dr Marek Kaczmarzyk, Dlaczego hipokampy nie chodzą do szkoły?

Hipokamp to struktura mózgu położona w tylnej części przyśrodkowej powierzchni płata skroniowego. Do funkcji hipokampa należą przenoszenie informacji z pamięci krótkotrwałej do długotrwałej, a także uczenie się i zdolność orientacji w przestrzeni. To właśnie hipokamp odpowiada za przyjemność poznania, fascynację i zainteresowania. Warto mieć świadomość, że ograniczenia w zakresie zapamiętywania i odtwarzania informacji nie wynikają ze złej woli uczniów, tylko z aktywności hipokampów.

Aleksandra Jagła, Trening Zastępowania Agresji

W jaki sposób pomóc uczniom zapanować nad złością i agresją w sytuacjach konfliktowych? Czy dzięki odpowiednim ćwiczeniom można nauczyć się kontrolować swój gniew? Zapraszamy do zapoznania się z Treningiem Zastępowania Agresji – metodą, która może okazać się przydatna nie tylko dla osób agresywnych, ale i dla wszystkich tych, którzy chcą poprawić swoje umiejętności społeczne.

dr Agnieszka Lubowiedzka, Szczególnie trudna samotność

Osoby z niepełnosprawnością intelektualną przeżywają uczucia tak samo jak pełnosprawni. Niższy poziom intelektualny nie musi oznaczać degradacji życia psychicznego. Jego jakość zależy od możliwości przebywania w grupie oraz realizowania potrzeby działania dla innych.

Poza tym w „Sygnale”

  • Kalendarium

  • Aktualności

  • Felieton dr. Tomasza Tokarza i Joanny Krzemińskiej

  • Recenzje

  • Klasa w kinie – omówienie premiery filmowej. W bieżącym numerze Twarz w reżyserii Małgorzaty Szumowskiej – obraz nagrodzony Srebrnym Niedźwiedziem w czasie 68. edycji Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie

  • Żartobliwy rysunek – praca nauczyciela z przymrużeniem oka

Nie jesteś naszym czytelnikiem? Czas to zmienić!

Zamów prenumeratę (infolinia 800 702 902, tel. 61 653 64 30, e-mail zamowienia@oficynamm.pl) i zapytaj o pakiet powitalny.

Zachęcamy do bezpłatnego pobrania przykładowych artykułów, które pochodzą z miesięcznika „Sygnał. Magazyn Wychowawcy".

 Artykuł – Zgrane lekcje

 Artykuł – Dlaczego hipokampy nie chodzą do szkoły?

 Artykuł – Matematyczne bingo

 Artykuł – Emerytury krok po kroku

NEWSLETTER