Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

PLACÓWKI MEDYCZNE

Nowość SZKOLENIE „RODO W PODMIOTACH LECZNICZYCH" Powiększ

SZKOLENIE „RODO w podmiotach leczniczych"



Ogólne Rozporządzenie o Ochronie Danych Osobowych wchodzi w życie już 25.05.2018 r. Już teraz należy podjąć działania zmierzające do przygotowania organizacji i jej pracowników do nowych wytycznych.

RODO zmieni sposób, w jaki podmioty medyczne powinny zbierać, przetwarzać i przechowywać dane pacjentów.

Zapraszamy na szkolenie, podczas którego uczestnicy zapoznają się kompleksowo z tematyką RODO, tak aby placówka medyczna byłw pełni przygotowana do spełnienia wymagań formalno-prawnych.

CELE SZKOLENIA

  • dostarczenie niezbędnej wiedzy pracownikom placówki medycznej, jak krok po kroku przejść przez cały proces wdrożenia RODO
  • zapoznanie uczestników z metodami prawidłowego zabezpieczenia dokumentacji medycznej i ustalenia wewnętrznych procedur, aby podmioty lecznicze funkcjonowały zgodnie z przepisami prawa
  • zapoznani się ze zmianami stanu prawnego i zakresu obowiązków, wynikających z RODO
  • skuteczne i sprawniejsze przygotowanie organizacji podmiotu leczniczego  do stosowania nowych wymogów prawnych

UWAGA! Niedostosowanie się placówki medycznej do nowych norm skutkuje bowiem wysokimi karami pieniężnymi i odpowiedzialnością karną jej kierownictwa, dlatego dostarczając niezbędnej wiedzy i fachowych porad w tym zakresie chcemy pomóc wyeliminować takie ryzyko. 

ADRESACI SZKOLENIA

  • kadra kierownicza
  • pracownicy administracyjni
  • przyszli Inspektorzy Ochrony Danych Osobowych
  • personel medyczny

FORMA SZKOLENIA:

Szkolenie zamknięte to indywidualne szkolenie skrojone na miarę potrzeb i specyfiki konkretnego typu placówki medycznej. Program może być zmodyfikowany według Państwa rzeczywistego zapotrzebowania. Prelegent jest do Państwa wyłącznej dyspozycji, odpowiada na pytania oraz moderuje konstruktywne dyskusje.

Podczas szkolenia proszę się spodziewać:

  • wykładu
  • panelu pytań i odpowiedz, podczas którego prelegent będzie odpowiadał na Państwa pytania dotyczące omawianego tematu
  • szkolenie przeprowadzamy w Państwa placówce

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

ok. 5 godzin zegarowych

MATERIAŁY SZKOLENIOWE

Po szkoleniu wszyscy uczestnicy otrzymują imienne certyfikaty ukończenia szkolenia oraz pakiet merytorycznych materiałów szkoleniowych w formie drukowanej i elektronicznej.

Czekamy na kontakt telefoniczny pod numerem 61 6536430

lub e-mailowy:

Powyższa informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego

PROGRAM SZKOLENIA

Część wspólna  dla osób zarządzających, administracji i pracowników medycznych
1. Naruszenie dóbr osobistych – wstęp z przepisów  konstytucyjnych i KC. 
2.  Brak procedur – brak pieniędzy – brak danych. Przykłady praktyczne, które skończyły się źle. 
3.  Naruszenia tajemnicy lekarskiej a ochrona danych – przykłady. Diabeł tkwi w szczegółach. 
4.  Po co komu Inspektor Ochrony Danych? – bilans  zysków i strat, obowiązek czy opcja. 
5.  Oustorcing usług.
6. Pragmatyczne podejście do RODO. 

  • Analiza ryzyka – korzyści i zagrożenia.
  • Analiza środowiska – procesy przetwarzania danych.
  • Dokumentacja, która wynika z analiz zamiast  Polityki Bezpieczeństwa i IZSI.
  • Czy zaczynamy od zera? Czyli co warto pozostawić.
  • Na co należy zwrócić uwagę przy wdrażaniu  systemu bezpieczeństwa w podmiocie leczniczym?

Dla osób zarządzających i administracji
7.  Kontrola przepływu informacji w podmiocie leczniczym.
8.  Nieustanne badanie i obliczenie zagrożeń na styku podmiotu leczniczego ze światem zewnętrznym. 
9.   Kontrole/Audyty wykonania procedur, regulaminów i instrukcji. 
10. Współpraca IOD z prawnikami i informatykami – czego po niej oczekiwać? 
11. Obowiązek audytów u przetwarzających. 

Dla pracowników medycznych

12. Kontrola przepływu informacji w podmiocie leczniczym

  • Organizacja dokumentacji medycznej jako proces przetwarzania, wersja papierowa/wersja elektroniczna.
  • Zmiana lokalizacji dokumentacji medycznej jako naruszenie.
  • Zasady rozliczalności.
  • Punkty kontrolne w procesie przetwarzania.

13. Dostęp do danych medycznych podmiotów trzecich.
14. Korzystanie z dokumentacji medycznej w celu kształcenia a przepisy RODO.

Część wspólna dla osób zarządzających, administracji i pracowników medycznych
15. Wykonanie obowiązków prawnych w praktyce.

  • Prawo dostępu.
  • Prawo do sprostowania/uzupełnienia danych.
  • Prawo do bycia zapomnianym.
  • Prawo do ograniczenia przetwarzania danych.
  • Prawo do przenoszenia danych.
  • Prawo do sprzeciwu.
  • Prawo do tego, by nie podlegać profilowaniu.
  • Obowiązek informacyjny – rejestr udostępnień.
  • Rejestracja czynności przetwarzania.
  • Klasyfikacja i kategoryzacja danych – zbiory, rodzaje danych.
  • Postępowanie przy naruszeniach, zgłaszanie incydentów – rejestr.

PRELEGENT

Specjalista w zarządzaniu bezpieczeństwem informacji, biorący udział w projektach wdrażania RODO oraz szkoleniach dla pracowników, jak i przyszłych inspektorów w podmiotach medycznych. Posiada liczne certyfikaty, pełni funkcję ABI w placówkach ochrony zdrowia. Jest autorem wielu publikacji na temat ochrony danych osobowych.

Najlepszym dowodem najwyższej jakości usług Oficyny MM są opinie naszych Klientów.

„Z przyjemnością możemy zarekomendować  firmę Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze Sp. z o.o. Sp. k, która w maju 2017 r. przeprowadziła w naszej jednostce szkolenie z zakresu kontaktów pracowników przychodni z Pacjentem.  Szkolenie, które zorganizowała firma Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze Sp. z o.o. Sp. k było przygotowane rzetelnie i bez zarzutu pod względem merytorycznym. Tryb szkolenia skłaniał uczestników do zaangażowania w prowadzonych zajęciach i przedstawionych Case Study, z możliwością nauki na błędach własnych i innych uczestników szkolenia. Zakres szkolenia był dobrze dostosowany do realiów działania przychodni i przedstawiał rozwiązania dla sytuacji,z którymi może się spotkać jej pracownik.Szkolący był osobą dobrze przygotowaną i o dużym doświadczeniu. Jego umiejętności interpersonalne skłaniały uczestników do czynnego uczestnictwa przez cały czas trwania szkolenia. Szkolący miał głęboką wiedzę zarówno teoretyczną, jak i praktyczną, którą potrafił zastosować do realiów naszej jednostki i pomagał w rozwiązywaniu przedstawionych mu problemów dotyczących postępowania z Pacjentami. Pragniemy polecić szkolenia prowadzone przez  Oficynę MM Wydawnictwo Prawnicze Sp. z o.o. Sp. k. wszystkim, których działalność wiąże się z kontaktem z Klientem/Pacjentem, zwłaszcza jednostkom z zakresu Służby Zdrowia”.

Jolanta Foltman
Kierownik NZOZ „BUKOWA"

„Szkolenie zostało przeprowadzone profesjonalnie z wykorzystaniem wielu przykładów praktycznych oraz przy pomocy praktycznej prezentacji. Doświadczenie zawodowe wykładowcy oraz umiejętność dzielenia się nim sprawiło, że uzyskana wiedzę będziemy mogli wykorzystać w naszych urzędach".

Franciszek Liszka
Urząd Gminy w Roźwienicy

„Możemy potwierdzić, że usługa była wykonana rzetelnie i fachowo. Ponadto osoba prowadząca odpowiedziała na wszystkie zadane przez pracowników pytania i wyjaśniła wszelkie kwestie bardzo przystępnie i zrozumiale".

Bernard Grucza
Wójt Gminy Sulęczyno

„Szkolenie w pełni spełniło nasze oczekiwania. Prelegent w sposób przejrzysty i ciekawy przedstawił interesujące nas sprawy. Prelegent posiada dużą wiedzę i umiejętności jej przekazania".

Janusz Wysocki
Sekretarz Gminy Zawidz

Przeczytaj więcej TUTAJ

Czujemy się odpowiedzialni za najwyższą jakość oferowanych Państwu szkoleń, dlatego każda oferta jest przygotowywana indywidualnie, a jej zakres obejmuje m.in. liczbę uczestników oraz indywidualne zapotrzebowanie na konkretną tematykę. Dlatego bardzo prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego. Nasz doradca skontaktuje się z Państwem niezwłocznie i przygotuje optymalne rozwiązanie.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Można się z nami skontaktować również telefonicznie pod numerem telefonu: 61 653 64 30 lub 606 710 016 lub 728 313 284.

Powiązane

NEWSLETTER