Informujemy, iż nasz serwis wykorzystuje technologię plików cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis lub wykorzystanie.

Szkolenia zamknięte

SZKOLENIE „NOWE REGULACJE W KODEKSIE POSTĘPOWANIA ADMINISTRACYJNEGO” Powiększ

SZKOLENIE „Nowelizacja Kodeksu Postępowania Administracyjnego oraz niektórych innych ustaw z dnia 7 kwietnia 2017 roku"



Nowelizacja k.p.a., które weszła w życia od 1 czerwca 2017 r. formułuje wprost kilka nowych zasad ogólnych w postępowaniu administracyjnym. W ramach szkolenia dla instytucji poruszamy następującą tematykę:

  • główne cele nowelizacji k.p.a.zasady ogólnego postępowania administracyjnego
  • milczące załatwienie sprawy
  • mediacja
  • bezczynność organu i przewlekłość postępowania, ponaglenie

Szkolenie zamknięte oferowane przez Oficynę MM to praktyczne omówienie obowiązujących zmian w odniesieniu do Państwa instytucji.

CELE SZKOLENIA

  • kompleksowe omówienie zmian w Kodeksie Postępowania Administracyjnego, które weszły w życie z dniem 1 czerwca 2017 roku, co te zmiany oznaczają dla strony, co dla organu, jakie zostały wprowadzone zasady i wyjątki
  • przedstawienie skutków prawnych i praktycznych istotnych dla przebiegu postępowania administracyjnego
  • wyposażenie uczestników w kompendium praktycznej wiedzy potrzebnej do prowadzenia postępowań administracyjnych zgodnie ze znowelizowanymi przepisami k.p.a.
  • wskazanie najważniejszych dyrektyw dla organów administracji , którymi musi się ona kierować w codziennej praktyce
  • uczestnicy szkolenia poznają stosowanie w praktyce takich procedur jak: przebieg mediacji, załatwianie ponagleń czy podania w postępowaniu uproszczonym

ADRESACI SZKOLENIA

  • pracownicy administracji państwowej
  • pracownicy jednostek samorządu terytorialnego
  • wszystkie osoby prowadzące dokumentację w oparciu o k.p.a

FORMA SZKOLENIA

Szkolenia z Oficyną MM to przede wszystkim, najwygodniejsza dla Państwa, forma szkolenia zamkniętego w Państwa placówce. Prelegent przyjeżdża w umówionym terminie, we wskazane przez Państwa miejsce. Pracownicy są nieobecni przy biurkach jedynie w trakcie szkolenia, nie tracą czasu i pieniędzy na dojazd czy nocleg.

Podczas szkolenia proszę się spodziewać:

  • miniwykładu wraz z prezentacją multimedialną, omawiającego nowelizację
  • zajęć praktycznych, podczas których pracownicy nauczą się stosowania zmian w praktyce
  • dyskusji grupowej, w ramach której prelegent będzie odpowiadał na Państwa pytania dotyczące omawianego tematu

CZAS TRWANIA SZKOLENIA

4 godziny zegarowe

MATERIAŁY SZKOLENIOWE

Po szkoleniu wszyscy uczestnicy otrzymują imienne certyfikaty ukończenia szkolenia oraz pakiet materiałów szkoleniowych zawierający:

  • prezentację, krok po kroku omawiającą wprowadzone zmiany
  • komentarze prelegenta
  • narzędziownię, czyli pakiet gotowych wzorów pism i dokumentów takich, jak: wzory pouczeń, wzór decyzji administracyjnej, wzór wezwania, wniosku, zawiadomienia, procedurę mediacji i wiele innych

Powyższa informacja nie stanowi oferty w rozumieniu art. 66 §1 Kodeksu Cywilnego

PROGRAM SZKOLENIA

1. Cel i przedmiot nowelizacji k.p.a.:

  • zakres ustawy zmieniającej

  • ratio legis projektowanej nowelizacji

2. Zmiany zasad ogólnych postępowania administracyjnego:

    • zasada przyjaznej nterpretacja przepisów – „in dubio pro libertate” – art. 7a k.p.a.

    • zasada współdziałania organów administracji publicznej art. 7b k.p.a.

    • zasady proporcjonalności (adekwatności), bezstronności i zasada równego traktowania - art. 8

    • zasada pewności prawa - uprawnionych oczekiwań – art. 8 § 2 k.p.a.;

    • zasada polubownego rozstrzygania kwestii spornych - art. 13 k.p.a.;

    • zmiany dot. zasady dwuinstancyjności i definicja decyzji prawomocnej.

  1. Bezczynność organu i przewlekłość postępowania, ponaglenie:

  • zmiany w art. 36–38 k.p.a., zdefiniowane w art. 37 k.p.a. pojęcia bezczynności i

    przewlekłości;

  • instytucja ponaglenia jako remedium na bezczynność i przewlekłość postępowania

  • procedura rozpoznania ponaglenia

  • obowiązek pouczenia strony o możliwości wniesienia ponaglenia

  1. Wskazanie niespełnionych przesłanek do wydania decyzji zgodnej z żądaniem strony:

  • art. 79a k.p.a. - ułatwienie stronie podjęcia działań zmierzających do skorygowania treści wniosku lub uzupełnienia materiału dowodowego w sprawie, a w efekcie – uniknięcie wydania rozstrzygnięcia negatywnego, gdy wydanie decyzji pozytywnej jest możliwe;

  1. Nakaz rozstrzygania niedających się usunąć wątpliwości faktycznych na korzyść strony:

  • art. 81a k.p.a. - przesłanki i skutki wprowadzenia tej regulacji

  1. Wspódziałanie organów w trybie art. 106 k.p.a. i posiedzenie w trybie współdziałania:

  • art. 106 § 6 i art. 106a k.p.a. – instytucja posiedzenia w trybie współdziałania

  1. Mediacja w postępowaniu administracyjnym:

  • jako nowa instytucja postępowania administracyjnego

  • omówienie rodziału rozdziału 5a k.p.a. „mediacja”

  1. Zawiadomienie stron o decyzji lub innych czynnościach w postępowaniach z udziałem znacznej liczby podmiotów (art. 49–49b i art. 91 § 3 k.p.a).:

  • sposób liczenia skutku zawiadomienia;

  • sposób publicznego zawiadomienia o rozprawie;

  • prawo żądania przez stronę udostępnienia jej odpisu decyzji lub postanowienia w sposób i w formie określonych we wniosku w przypadku zastosowania

  1. Milczące załatwienie sprawy (art. 1 pkt 1, art. 122a–122g, art. 151 § 3, art. 155a, art. 158 § 1 zd. 2, art. 162a k.p.a.):

  • cel instytucji milczącego załatwienia sprawy i jej istota;

  • przepis prawa materialnego jako podstawa prawna do jej zastosowania;

  • milczące zakończenie postępowania a milcząca zgoda;

  • termin milczącego załatwienia sprawy;

  • zaświadczenie o milczącym załatwieniu sprawy i możliwość weryfikacji prawidłowości milczącego załatwienia sprawy.

  1. Ugoda administracyjna:

  • rezygnacja z przesłanki „uproszczenia lub przyspieszenia postępowania” - art. 114 k.p.a.;

  • prawo organu do wystąpienia z inicjatywą zawarcia ugody;

  • doprecyzowanie treści ugody i konieczność włączenia ugody do akt sprawy;

  • forma ugody.

  1. Zmiany dotyczące postępowania odwoławczego:

  • fakultatywny wniosek o ponowne rozpatrzenie sprawy;

  • oświadczenie o zrzeczeniu się odwołania;

  • zmiana zakresu postępowania wyjaśniającego prowadzonego przez organ odwoławczy i podstaw do wydania decyzji kasatoryjnej;

  • wytyczne organu odwoławczego w zakresie wykładni prawa;

  • sprzeciw od decyzji kasatoryjnej

  1. Postępowanie uproszczone w k.p.a.:

  • specyfika postępowania uproszczonego;

  • termin na załatwienie sprawy w postępowaniu uproszczonym;

  • wyłączenie możliwości wypowiedzenia się przez stronę co do przeprowadzonych dowodów;

  • ograniczenie postępowania dowodowego do dowodów przedstawionych przez stronę na etapie wszczęcia postępowania i dowodów możliwych do ustalenia przez organ na podstawie danych,którymi organ ten dysponuje

  1. Zasady nakładania administracyjnych kar pieniężnych (art. 189a–189k k.p.a.):

  • definicja administracyjnej kary pieniężnej;

  • przesłanki wymiaru administracyjnej kary pieniężnej

  • odstąpienie od nałożenia administracyjnej kary pieniężnej i udzielenie pouczenia

  • odsetki od kary zaległej

  • terminy przedawnienia nakładania administracyjnej kary pieniężnej;

  • terminy przedawnienia egzekucji takiej kary;

  • udzielenie ulgi w spłacie.

  1. Współdziałanie organów administracji z administracją UE.

  2. Przepisy intertemporalne.

  1. Inne zmiany w k.p.a. i w p.p.s.a.:

  • zmiana terminu na uzupełnienie braków formalnych podania;

  • pouczenie o wysokości opłaty albo wpisu od skargi do sądu;

  • możliwość poświadczenia za zgodność z oryginałem dokumentu przez pracownika organu

  • prowadzącego postępowanie;

  • zachowanie terminu na wniesienie skargi w razie skierowania jej wprost do sądu

    administracyjnego usunięcie wymogu wezwania organu do usunięcia naruszenia prawa;

  • możliwość doręczeń na elektroniczne skrzynki podawcze między podmiotami publicznymi doprecyzowanie zasad liczenia terminów.

PRELEGENT

Centrum Szkoleń Oficyny MM współpracuje wyłącznie z doświadczonymi prelegentami, którzy specjalizują się w Kodeksie Postępowania Administracyjnego pod kątem nie tylko teorii, ale przede wszystkim praktyki. Są to prawnicy z długoletnim stażem, prowadzący kancelarie prawne I stykający się na codzień z problematyką k.p.a. Radcy prawni, eksperci, autorzy naukowych publikacji oraz wykładowcy na uczelniach wyższych.

Najlepszym dowodem najwyższej jakości usług Oficyny MM są opinie naszych Klientów.

„Oficyna MM przeprowadziła szkolenie w dniu 10 czerwca 2017 r. dla pracowników Urzędu Gminy w Roźwienicy i Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Roźwienicy z nowelizacji KPA, obowiązujących od 1 czerwca 2017 r. omówienie  zmian z możliwością praktycznego zastosowania. Szkolenie zostało przeprowadzone profesjonalnie z wykorzystaniem wielu przykładów praktycznych oraz przy pomocy prezentacji. Doświadczenie zawodowe wykładowcy oraz umiejętność dzielenia się nim sprawiło, że uzyskaną wiedzę będziemy mogli wykorzystać w naszych urzędach".

Franciszek Liszka, Urząd Gminy w Roźwienicy i Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej w Roźwienicy

„Oficyna MM Wydawnictwo Prawnicze, przeprowadziła w dniu 31 maja 2017 r. na rzecz tut. Urzędu szkolenie zamknięte na temat „Nowelizacja Kodeksu Postępowania Administracyjnego" dla naszych pracowników. Możemy potwierdzić, że usługa była wykonana rzetelnie i fachowo. Ponadto osoba prowadząca odpowiedziała na wszystkie zadawane pytania przez pracowników i wyjaśniła wszelkie kwestie bardzo przystępnie i zrozumiale. Nie mam żadnych zastrzeżeń do prelegenta, ani co do jakości opracowanych materiałów. W związku z powyższym wydajemy pozytywną opinię w zakresie wykonanej usługi".

Bernard Grucza, Wójt Gminy Sulęczyno

„Szkolenie zorganizowane Przez Państwa Firmę dla Pracowników Urzędu Gminy Zawidz w zakresie Ochrony Danych Osobowych w pełni spełniło Nasze oczekiwania. Prelegent  w sposób przejrzysty i ciekawy przedstawił interesujące nas sprawy. Prelegent posiada dużą wiedzę i umiejętność jej przekazania”. 
 
Janusz Wysocki, Sekretarz Gminy Zawidz
 

Przeczytaj więcej TUTAJ

Czujemy się odpowiedzialni za najwyższą jakość oferowanych Państwu szkoleń, dlatego każda oferta jest przygotowywana indywidualnie, a jej zakres obejmuje m.in. liczbę uczestników oraz indywidualne zapotrzebowanie na konkretną tematykę. Dlatego bardzo prosimy o wypełnienie formularza kontaktowego. Nasz doradca skontaktuje się z Państwem niezwłocznie i przygotuje optymalne rozwiązanie.

FORMULARZ ZGŁOSZENIOWY

Można się z nami skontaktować również telefonicznie pod numerem telefonu: 61 653 64 30 lub 606 710 016 lub 728 313 284.

NEWSLETTER